ایرج امینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ تورم شهری زنجان در حالی که با ثبت 8.7 درصد در خرداد سال گذشته 1.6 درصد بیش از متوسط کشوری بود، روند نزولی را طی کرد و در خرداد امسال به 6.9 درصد رسید.
وی اظهار کرد: در اردیبهشت امسال نرخ تورم شهری 1.4 درصد کمتر از متوسط کشوری بود که این رقم در خرداد به فاصله 1.3 پایین تر میانگین کشوری رسید.
امینی خاطرنشان کرد: در نرخ تورم روستایی زنجان خرداد سال گذشته رقم 7.0 درصد ثبت شد که 1.5 درصد پایین تر متوسط کشوری بود اما نرخ تورم روستایی این استان در اردیبهشت امسال همان رقم 6.6 درصد خرداد را تجربه کرد همانگونه که نرخ تورم کشور هم در این 2 ماه تغییری نداشت و رقم 7.9 ثبت شد.
وی خاطر نشان کرد: فاصله نرخ تورم شهری و روستایی زنجان و کشور در 2 گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها و کالاهای غیر خوارکی و خدمات هم قابل ارزیابی است.
امینی ادامه داد: در حالی که نرخ تورم شهری زنجان در بخش خوراکی ها و آشامیدنی ها در خرداد 9.5 ثبت شد متوسط کشوری در این زمینه به 10.7 درصد رسید.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات نرخ تورم شهری زنجان در خرداد به 5.7 درصد رسید که 0.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشت و این نرخ در کشور 7.4 درصد ثبت شد که نسبت به اردیبهشت 0.3 درصد رشد داشت.
وی اضافه کرد: نرخ تورم روستایی زنجان در گروه خوراکی ها در خرداد 8.5 ثبت شد که نسبت به اردیبهشت 0.2 درصد کاهش داشت و این رقم در میانگین کشوری طی ماه سوم امسال به 9.6 درصد رسید که نسبت به اردیبهشت 0.1 درصد کاهش یافت.
امینی افزود: نرخ تورم روستایی زنجان در گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات در خرداد امسال به 5.2 رسید که نسبت به ماه قبل 0.3 افزایش دارد، در حالی که میانگین کشوری این نرخ به 6.8 درصد رسید، رقمی که 0.1 درصد رشد نسبت به ماه دوم داشت.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.