به گزارش ایرنا، افزایش نرخ ها و نوسان قیمت ها در بازار مسکن چنان وضعیتی را تجربه می کند که حتی دست اندرکاران این حوزه نیز اطلاعات دقیقی از قیمت ها ندارند و به طور معمول نمی توانند قیمتی قطعی برای واحدهای مسکونی فروشی و اجاره ای ارایه دهند.
در چنین شرایطی صاحبان خانه ها نیز ترجیح می دهند واحدهای خود را کرایه ندهند و یا به فروش نرسانند تا قیمت ها تثبیت شود.
به گفته شمار زیادی از مشاوران املاک اگر هم واحدی برای اجاره و یا فروش وجود داشته باشد نرخ آنها بدون نظارت و کارشناسی شده است و با نظر صاحبخانه ها تعیین می شود.
در حال حاضر تعداد زیادی از مستاجران در شهر زنجان به دنبال خانه ای برای اجاره یک ساله هستند اما موردی در بنگاه های املاک نیست و اگر هم به طور محدود وجود داشته باشد، با قیمت های بسیار بالا اجاره داده می شود.

** فرمان قیمت ها دست صاحبخانه هاست
رئیس اتحادیه املاک شهرستان زنجان در این خصوص گفت: صاحبخانه ها بدون هیچ نظارت و قید و شرطی قیمت های فروش یا اجاره مسکن را تعیین می کنند.
سید ابوالفضل طاهری تاکید کرد: به طور معمول واحد مسکونی که قیمت های بالایی برای اجاره و فروش دارند تا ماه ها حتی سال ها نیز خالی می مانند.
وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی قانونی برای تعیین نرخ اجاره و فروش منازل مسکونی مصوب کرده بود اما این قانون در هیچ منطقه ای اجرا نشد.
رئیس اتحادیه املاک شهرستان زنجان گفت: در حال حاضر خرید و فروش و حتی اجاره مسکن در این شهرستان کاهش یافته است.

** فروشندگان منازل مسکونی مردد هستند
یکی از بنگاه داران زنجانی اظهارکرد: نامشخص بودن وضعیت بازار مسکن، مالکان منازل مسکونی را برای فروش مردد کرده است چون اگر مسکن خود را بفروشند نمی توانند واحد دیگری همپای آن بخرند.
امین احمدزاده ادامه داد: قیمت های مسکن برای فروش و یا اجاره بالاست و در شهرستان زنجان صنف و اتحادیه ای برای نظارت بر آن وجود ندارد.

** صاحبخانه ها منصف باشند
یکی از شهروندان زنجانی که به گفته خودش 2 ماهی است به دنبال واحدی تک خواب برای اجاره می گردد، افزود: یا واحدی برای اجاره نیست و در صورت وجود نیز پول پیش و کرایه آن بالا و پرداخت آن از توان مستاجران خارج است.
محبوبه سخا تاکید کرد: صاحبخانه ها منصف باشند و شرایط مستاجران را درک کنند، اگر شرایط مالی بهتری داشتند به حتم واحدی خریداری می کردند تا از خانه به دوشی نجات یابند.
وی اضافه کرد: مسئولان مربوطه باید برای تعیین قیمت های کارشناسی دست بکار شوند تا مالکان واحدهای مسکونی قیمت های کلان برای اجاره و فروش تعیین نکنند.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.