نعمت ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای خرید و فروش محصولات با کیفیت مددجویان بهزیستی اعتبارات مناسبی را در اختیار استانها به ویژه زنجان قرار داده است.
وی اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه ای که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده، بهزیستی استان نیز یکی از موسسات خیریه را به لحاظ توانمندی در جهت اشتغال مددجویان به همین منظور انتخاب کرده است.
این مسئول ادامه داد: حساب مشترکی توسط این موسسه و بهزیستی استان به نمایندگی معاونت مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه با اعتبار 150 میلیون تومان، ایجاد شد.
وی بیان کرد: این موسسه وظیفه دارد با شناسایی مددجویان بهزیستی که در تولیدات مختلف به ویژه صنایع دستی فعال هستند محصولات آنان را خریداری کند.
ملکی افزود: تا کنون گردش مالی اعتبار اختصاص یافته به این منظور بیش از 50 میلیون تومان بوده است.
معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه بهزیستی استان زنجان ادامه داد: تنها مشکل پیش روی این برنامه نبود مکانی مناسب و ثابت برای فروش محصولات مددجویان این نهاد توسط موسسه مربوطه است.
وی یادآوری کرد: اختصاص یک مکان مناسب از سوی ارگان های متولی امر می تواند علاوه بر رفع مشکل اجاره، خرید و فروش محصولات تولیدی مددجویان را بیش از گذشته تسهیل و تقویت کند.
به گفته ملکی، اشتغال مددجو، علاوه بر استقلال مالی، اعتماد و عزت نفس را برای وی به همراه دارد که از شاخص های مهم این بخش بشمار می رود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزارو 640 نفر خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد هفت هزار و 91 نفر از خدمات مستمری و مابقی از خدمات موردی و سایر امکانات این دستگاه حمایتی بهره مند می شوند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.