خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشاورزان، دامداران یا طبیعت‌گردان دقت بیشتری داشته باشند، افزود: از همه مردم تقاضا می کنیم از روشن کردن آتش در مراتع و طبیعت خوددرای کنند.
وی با بیان اینکه استان زنجان بیش از یک میلیون هکتار مرتع دارد، اظهار کرد: خوشبختانه امسال تا امروز گزارشی مبنی بر آتش سوزی مراتع نداشتیم.
مدیرکل منابع‌ طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون این استان بیش از 18 هزار هکتار جنگل دارد و کسانی که در این مناطق رفت و آمد می کنند، نهایت دقت را در این باره داشته باشند.
این مسئول تاکید کرد: 9.7 درصد از عرصه‌های ملی و 4.4 درصد از مساحت کل زنجان مناطق جنگلی طبیعی است و نسبت به گذشته سطح جنگلی استان افزایش داشته است.
آقاجانلو ادامه داد: همچنین با توجه به آمار موجود، سرانه جنگل در استان زنجان حدود 0.12 درصد می باشد.
مدیرکل منابع‌ طبیعی استان زنجان با اشاره به برگزاری کلاس های اطفای حریق در شهرستان ها، گفت: برای نمونه این کلاس ها با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی 9 روستای منتخب شهرستان خدابنده برگزار گردید.
وی یادآوری کرد: این دوره ها با هدف اطفای حریق در کوتاه ترین زمان ممکن و اقدامات اولیه جهت پیشگیری از ایجاد آتش سوزی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، طی سال گذشته بیش از 300 هکتار از مراتع و منابع‌طبیعی استان در آتش بی دقتی ها سوخت و قریب به اتفاق علت این آتش‌سوزی ها عامل انسانی تشخیص داده شده است.
همچنین سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی برای اطلاع رسانی درخصوص مشاهده هرگونه خطر آتش سوزی درنظر گرفته شده است .
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.