به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: شاید زمانی برسد که به جای برنامه ریزی برای میلیون ها مترمکعب آب زیرزمینی که اسراف می کنیم، برای قطره قطره آب های موجودی که باقی مانده برنامه ریزی کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان تاکید کرد: وضعیت مطلوبی در منابع زیرزمینی نداریم، بنابراین دستگاه های متولی برای ترویج روش های درست مصرف برنامه ریزی کنند.
طهماسبی تصریح کرد: هم اکنون 20 درصد مصرف برق استان در بخش کشاورزی است، که سبب ساز 70 درصد برداشت های آب از منابع زیرزمینی شده است.
وی گفت: سالانه بیش از 450 میلیون مترمکعب به طور غیرمجاز از سفره های زیرزمینی برداشت می شود که نشان می دهد آینده نگری مناسبی در این بخش انجام نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان اظهار داشت: ادامه روند مصرف کنونی منابع آبی، امکان سکونت در مناطق عمده ای از استان را با چالش های جدی مواجه خواهد کرد.
طهماسبی ادامه داد: 2هزار و 117 حلقه چاه عمیق در زنجان وجود دارد، که 70 درصد برداشت های آب از این طریق انجام می شود.
وی اظهار داشت: 48 درصد این چاه ها در اطراف زنجان و سلطانیه قرار دارد که باید روی این مسئله مطالعه کافی انجام و راهکار مناسب ارائه شود.
به گزارش ایرنا، طبق گفته مسئولان قضایی و حوزه آب استان، حدود 10 هزار حلقه چاه غیر مجاز شمارش شده و غیر شمارش شده وجود دارد که سالانه حدود 310 میلیون مترمکعب از آب های زیرزمینی را به طور غیرمجاز مورد استفاده قرار می دهند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.