پیمان حائری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس برداشت محصول استراتژیک گندم این شهرستان طی روز گذشته آغاز شده و این روند طبق پیش بینی ها تا یک ماه آینده ادامه دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس امسال 21 هزار هکتار ار اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 17 هزار هکتار آن دیم و چهار هزار هکتار دیگر آن نیز آبی است.
حائری اضافه کرد: گندم کشاورزان سلطانیه پس از به تحویل به مراکز خرید در سلیوی 110 هزار تنی ولایت این شهر ذخیره که محصولات سایر شهرستان های استان نیز هدایت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: دولت امسال قیمت هر کیلو گندم را 13 هزار ریال اعلام کرده که در مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی ندارد و بانک کشاورزی متولی پرداخت بهای گندمکاران است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه ادامه داد: با توجه اعلام شرکت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران 50 درصد مبلغ گندم در زمان خرید و 50 درصد دیگر نیز 50 روز بعد پرداخت خواهد شد که امیدواریم امسال روند بهتری حاکم باشد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده از سوی جهاد کشاورزی استان زنجان امسال 310 هزار تن محصول گندم تولید و برداشت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ارقام متعدد گندم در شهرستان سلطانیه کشت می شود، اما پیشگام عمده ترین رقم در گندم آبی و در دیم نیز رقم آذر 2 و سرداری است.
به گزارش ایرنا، سطح زیر کشت اراضی سلطانیه 35 هزار هکتار است که از این میزان 21 هزار هکتار به گندم و باقیمانده به دیگر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
شهرستان سلطانیه با 2 بخش و 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.