رییس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۳۳۴هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در استان جابجا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،  حمید سلمانیان امروز با اعلام این خبر،گفت:در سه ماهه نخست سالجاری 125 هزار سفر توسط 839 دستگاه ناوگان حمل ونقل جاده ای مسافر استان زنجان به ثبت رسیده است .

سلمانیان تصریح کرد: در حال حاضر 39 شرکت حمل و نقل مسافر در استان زنجان فعال هستند و تعداد 475 دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط 10 سال فعالیت می کنند.

این مسئول با اشاره به فعالیت 200 دستگاه  مینی‌بوس با عمر متوسط 27 سال و تعداد 164 دستگاه اتوبوس با عمرمتوسط هشت سال ،خاطرنشان کرد: 64 دستگاه اتوبوسVIP کار جابجایی مسافرین در استان را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان جابجایی مسافر استان درسالجاری مربوط به ماه اردیبهشت و بالغ بر 130 هزار نفر است، گفت: مسافران باید نسبت به حقوق خود و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری آگاه و مطلع باشند و هرگز بدون بلیت مسافرت نکنند و مسافران بین راهی نیز از راننده تقاضای صدور بلیت کنند چرا که در صورت مواجه شدن با مشکل و عدم داشتن  بلیط، هیچ سندی در دست مسافر نیست.

سلمانیان تاکید کرد: مسافران در صورت داشتن هر گونه شکایت، پیشنهاد و یا مشاهده هرگونه تخلفی از سوی شرکت های مسافربری و رانندگان می توانند موارد را در سامانه پیام کوتاه کشوری 3000143 و سامانه پیامگیر استان زنجان 3000990091 منعکس کنند.

به گفته وی ازابتدای سال 97 ،30 مورد رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل مسافردر کمیسیون ماده 11 و تعداد 12 مورد رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل مسافر در کمیسون ماده 12  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان مورد بررسی قرارگرفته و احکام مربوط به آنها صادر شده است .

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: عدم حضور و کنترل مدیرفنی، عدم درج اسامی واقعی درصورت وضعیت، عدم استفاده از لباس فرم متصدی و رانندگان، عدم اخذ کد رهگیری و رعایت نکردن شئونات اخلاقی از جمله مهم‌ترین تخلفات شرکت ها و رانندگان بخش مسافری بود که در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد  به آنها رسیدگی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.