محمد محمدی قیداری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل به لحاظ فرهنگی بر توانمندسازی معلولان فعالیت های متعددی را انجام می دهد و در این میان بستر فرهنگی جامعه نیز برای حضور این قشر باید مهیا شود.
وی اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده 50 درصد معلولیت ها ناشی از اختلالت ژنتیکی است و در این میان بهزیستی استان پیشگیری از معلولیت ها ،اختلالات ژنتیکی و دیگر برنامه ها را مورد توجه قرار داده و نسبت به آگاهی بخشی اقدام می کند.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 19 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که نرم جهانی معلولیت، اعم از معلولین بارز و غیر بارز 10 الی 15 درصد اعلام شده است.
وی یادآوری کرد: طبق همین آمار معلولین بارز سه تا چهار درصد را شامل می شود که از این میزان چیزی در حدود 2 درصد آنان تحت پوشش قرار گرفته اند.
محمدی افزود: آمارها نشان می دهد از مجموع معلولان تحت پوشش استان حدود 11 هزار نفر را معلولان جسمی و حرکتی، چهار هزار نفررا نابینا و ناشنوا و مابقی را سالمندان ، بیماران روانی مزمن تشکیل می دهد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: این اداره کل خدمات متعددی را به معلولان تحت پوشش ارائه می دهد و هم اکنون خدمات در منزل توسط تیم های پزشکی ، مراقبین رسمی و غیر رسمی و که سیاست سازمان مبنی برنگهداری معلولان در خانواده ها قرار دارد، انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 640 نفر خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعدادهفت هزار و 91 نفر از خدمات مستمری و مابقی از خدمات موردی و سایر امکانات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.