مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: یک خیر نیک اندیش بنام مرحوم سید مصطفی مدرسی با نیت خیر کمک هزینه ازدواج ۶۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان را تقبل کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی ستاد ازدواج و امور جهیزیه بهزیستی در راستای برنامه‌ریزی به منظور حمایت و کمک به ازدواج و تامین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان بصورت یکساله برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ازدواج را یکی از عوامل توانمندسازی مددجویان در کنار ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) تاکیدات فراوانی در زمینه توجه به امر مقدس ازدواج داشته‌اند و کمک به ازدواج می‌تواند یکی از زمینه‌های مشارکت خیران برای بهبود زندگی مددجویان باشد.

وی با اشاره به تامین جهیزیه 60 مددجو توسط یک مؤسسه خیریه و اختصاص 30 میلیون ریال برای هر مددجو خاطر نشان کرد: پرداخت کمک هزینه ساخت و خرید مسکن، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن و جهیزیه از جمله آیتم‌های تعریف شده در حوزه معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی است که می‌تواند بهترین زمینه ورود خیرین باشد.

محمدی با بیان اینکه بهزیستی در راستای ترویج ازدواج ساده و کاهش آسیب‌های اجتماعی از تشکیل خانواده مددجویان حمایت می‌کند؛ یادآور شد: یکی از رویکردهای مهم بهزیستی تامین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان بهزیستی و پرداخت تسهیلات ازدواج است.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزش قبل ازدواج برای زوجین توسط بهزیستی خبر داد و افزود: در راستای ارتقای توانمندی زوجین، مهارت‌هایی چون تواضع، حل تعارض، آئین همسرداری، مهارت ارتباطی و مهارت حل مسئله به مددجویان قبل از دریافت کمک هزینه آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.