میترا سیروسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بانوان ژیمناست استان همگام با مردان در این رشته ورزشی و در سالن های مختلفی فعالیت می کنند و در این میان مقرر بود ساختمان شهرستان اداره کل ورزش و جوانان و به این امر اختصاص یابد،که محقق نشد.
وی اظهار کرد: این هیات ورزشی برای پویایی روز افزون و جذب بیشتر علاقمندان، نسبت به استعدادیابی مهدهای کودک اقدام کرده و هم اکنون فعالان این عرصه در 2 رشته ژیمناستیک هنری و ایروبیک ژیمناستیک کار می کنند که استقبال گروههای هدف را نیز بدنبال داشته است.
سیروسی خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته گرایش بانوان به این رشته ورزشی نسبت به گذشته افزایش یافته و حتی شمار آنان در فصل زمستان که با کاهش مواجه می شود، روند مناسبی داشت.
وی، بزرگترین مشکل پیش روی این رشته ورزشی را تمایل ورزشکاران برای حضور در دیگر رشته ها ذکر کرد و گفت: بیشتر ورزشکاران این رشته ورزشی پس از مدتی فعالیت و یا به تشویق والدین خود بدلیل دیر بازده بودن آن، به رشته های دیگری گرایش پیدا می کنند.
نایب رئیس هیات ژیمناستیک بانوان استان زنجان ادامه داد: هم اکنون بانوان ژیمناست این استان سالن اختصاصی ندارند و بروز این مساله گسترش فعالیت ها این قشر را تا حدود زیادی ناممکن کرده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس کودکان از سنین 3.5 سالگی می توانند در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشند که برای این گروهها بازی های هدف دار و پایه ای انجام می شود.
سیروسی افزود: این هیات ورزشی تلاش دارد با توجه به تقویم ورزشی سالانه هر 2 ماه یکبار مسابقات ورزشی استانی را برای ورزشکاران فعال برگزار کند و تحقق این مهم به توسعه و رغبت بیش از گذشته فعالان این عرصه منجر می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون 381ورزشکار سازمان یافته (دارای کارت بیمه ورزشی) در رشته ورزشی ژیمناستیک فعالیت می کنند که این مهم نشان از استقبال این رشته ورزشی حکایت دارد.
نایب رئیس هیات ژیمناستیک بانوان استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر امکان بیمه مربیان ورزشی وجود ندارد که با پیگیری انجام گرفته این مهم محقق نشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بانوان استان در 47 رشته ورزشی فعالیت می کنند و با سازو کارهای فراهم شده نیز 2 رشته وزنه برداری و کشتی برای حضور فعالانه این قشر راه اندازی شده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.