به گزارش ایرنا، فاطمه مهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اظهارات شهردار ابهر درباره حادثه پارک پردیسان خلاف واقع است.
قبل از این شهردار ابهر در گفت و گو با برخی رسانه های استان در رابطه با مرگ کودک هفت ساله ابهری در پارک پردیس، خبر داده و گفته بود: تجهیزات این پارک از سال‌های گذشته تاییدیه استاندارد و مجوز فعالیت دارد.
ذوالقدر در ادامه اظهار کرده بود: اداره کل استاندارد باید در بازدیدهای خود اعلام کند که کدام تجهیزات نباید مورد استفاده قرار گیرد، در حالیکه هنوز نتیجه به شهرداری اعلام نگردیده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: غیر استاندارد بودن تجهیزات موجود در پارک های زنجان به طور کتبی بارها به شهرداران و بهره برداران اطلاع رسانی شده است، اما تاکنون هیچکدام از تجهیزات یاد شده موفق به دریافت مجوز بهره برداری نشده اند.
مهری تصریح کرد: الان مسئولیت بروز هرگونه حادثه در این رابطه با شهرداران بوده و آگاهی نداشتن از موضوع توسط مسئولان، به هیچ عنوان مورد پذیرش این اداره نیست و همچنان مسئولیت با آنها است.
وی اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون کلیه تجهیزات تفریحی موجود در زمین های بازی استان فاقد مجوز بهره برداری است و تا زمانی که اراده ای از سوی مسئولان مربوطه، جهت استانداردسازی تجهیزات تفریحی زمین های بازی وجود نداشته باشد، همچنان بایستی شاهد وقوع حادثه های ناگوار در پارک ها باشیم.
مهری گفت: با توجه به ضرورت ایمنی کودکان هنگام بازی، بایستی کلیه مالکان این تجهیزات، در اسرع وقت، نسبت به استانداردسازی لوازم بازی اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، در حادثه ای ناگوار در ابتدای هفته جاری، کودک هفت ساله ابهری در زمان بازی با تجهیزات غیر استاندارد در پارک پردیس این شهر با سقوط از یک دستگاه بازی، مصدوم شده و جان خود را از دست داد.
قبل از این خبرگزاری ایرنا در خبری که هیجدهم فروردین ماه سالجاری روی خروجی این رسانه قرار گرفته بود، به نقل از رئیس اداره استاندارد ابهر از پلمپ تجهیزات بازی فاقد مجوز استاندارد در پارک پردیس شهر ابهر خبر داده بود.
گفتنی است، 2 دستگاه کشتی و صندلی پرنده، مستقر در شهربازی پردیس شهر ابهر، توسط کارشناسان اداره استاندارد این شهرستان پلمپ شده و غیر قابل بهره برداری اعلام شده بود.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.