پروین علیجانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده هفت هزار و 687 به مراکز اهدا خون استان مراجعه کردند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در مدت یاد شده 292 نفر از بانوان این استان معادل پنج درصد از اهدا کنندگان خون مراکز اهدای استان را تشکیل می دهند که این روند تا حدودی رضایتبخش است.
علیجانی خاطرنشان کرد: بر این اساس 65.5 درصد از کل اهدا کنندگان خون استان به تعداد سه هزار و 739 نفر مستمر بودند که پس از انجام آزمایش های لازم بر روی خون اهدایی و تبدیل آن به فرآورده های دیگر، مورد استفاده نیازمندان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روز های گرم تابستان و تداوم این وضعیت مانع حضور چشمگیر مردم در مراکز اهدای خون برای انجام این کار خداپسندانه شده، اما خون و فرآورده های خونی نیاز دائمی و همیشگی است.
مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان اداره کل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: بر این اساس از همشهریان تقاضا می شود در صورت تمایل و برای یاری رساندن به افراد نیازمند نسبت به این کار خیرخواهانه اقدام کنند که تحقق این مهم از ابعاد گوناگون بسیار رضایتبخش است.
وی خاطر نشان کرد: تا کنون شمار مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون انتقال در شهرهای زنجان و ابهر وضعیت خوبی دارد که خون های اهدایی نیز به لحاظ کیفیت و بیماری های قابل انتقال بدقت مورد آزمایش قرار می گیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه اهدای پلاکت و پلاسما طبق فرآیندها و با توجه به شرایط خاصی انجام می شود گفت: این روند پس از معاینه و انجام دقیق آزمایش ها انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بر طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای /شنبه تا چهارشنبه/ از ساعت هشت صبح تا 19 عصر و پنجشنبه ها نیز هشت تا 18 و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند روزهای /یکشنبه تا چهارشنبه/ از ساعت هشت تا 11 صبح به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 32 هزار و 957 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با سال ماقبل آن 8.5 درصد افزایش دارد.
از مجموع مراجعه کنندگان در مدت یاد شده به تعداد چهار هزار و 229 نفر معادل 13 درصد نمونه گیری شدند و 22 هزار و 49 نفر نیز خون اهدا کردند.
سالانه 94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.