استاندار زنجان به ظرفیت بالای استان در حوزه سلول های بنیادی گفت: تا ۲۰ سال آینده ۸۰ درصد از بیماری ها از طریق این سلول ها قابل درمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز(12 تیر) در جلسه سلول های بنیادی استان زنجان، اظهار کرد: افزایش دمای هوا، کاهش ذخیره آب در سدها، نوسان قیمت ارز و افزایش قیمت دلار موجبات مشکلات عدیده ای در حوزه اقتصادی کشور شده است.

مقام عالی استان به نقش پژوهش در توسعه جوامع اشاره کرد و گفت: سلول های بنیادی نتیجه تحقیق و پژوهش دانشمندان است و می تواند درصد بالایی از بیماری ها را درمان کند.

وی با یادآوری اینکه تا 20 سال آینده 80 درصد بیماران از طریق پیوند سلول های بنیادی درمان می شوند، خاطرنشان کرد: ایران در این زمینه از کشورهای اروپایی پیشگام تر است.

استاندار زنجان ادامه داد: در بیش از 18 مرکز در حوزه سلول های بنیادی کار پژوهشی انجام می شود.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم با اشاره به اینکه گام های خوبی درحوزه سلول های بنیادی در زنجان برداشته شده است، گفت: سلول های بنیادی در عصر تکنولوژی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

پیروز قزلباش خاطرنشان کرد: سلول های بنیادی سهم فزاینده در حوزه درمان بیماران در آینده خواهند داشت.

وی با یادآوری اینکه در این حوزه، ایران جزو رده‌های اول در سطح جهانی در این زمینه است، افزود: به‌رغم کمبودهای مالی هئیت علمی دانشگاه و دانشمندان با برنامه ریزی به جلو حرکت می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.