محمدهادی میرزایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه دانش آموزان شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش دختر و پسر در پایه های تحصیلی یازدهم و داوزدهم باید از دوره کارورزی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه باید زمان تحصیلی دانش آموزان در هفته 40 ساعت باشد، اظهار کرد: با اشغال شدن این ساعت برای سایر درس ها در طول سال تحصیلی، آموزش دروه کارورزی به تابستان موکول می شود که این دوره های کارورزی بین 120، 180 و 240 ساعت است.
میرزایی، توسعه و گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در جریان فرایند یادگیری و یاددهی، آماده سازی هنرجویان برای ورود به بازار کار، بکاربستن سایستگی های فنی و غیرفنی در محیط واقعی کار را از مهمترین اهداف این دوره کارورزی بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: کسب تجربه در محیط واقعی کار و ایجاد زمینه مناسب برای شناساندن مشاغل مولد و مشروع جامعه به هنرجویان متناسب با رشته تخصصی آنها، بکار بستن مسائل و ارتباطات اجتماعی و محیط کار توسط هنرجویان، آشنا کردن مراکز تولیدی – خدماتی با آموخته ها و توانمندی های هنرجویان هنرستان ها از دیگر اهداف برگزاری دوره های کارورزی برای دانش آموزان شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای استان زنجان است.
به گفته کارشناس فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان، تعداد کارآموزان شاخه فنی وحرفه ای پایه یازدهم هنرستان ها یکهزار و 871 دانش آموز دختر و پسر و 655 نفر نیر در شاخه کاردانش در مناطق 14 گانه این اداره کل است.
میرزایی اظهار کرد: آموزش دوره های کارورزی در استان زنجان آغاز شده و تا 31 مرداد جریان دارد.
به گفته وی، موسسات تولیدی – خدماتی در داخل شهرها، شرکت های نخ طایر، پارس سوئیچ، ایران ترانسفو و دیگر شرکت ها از مراکزی هستند که دانش آموزان در آن مشغول کارورزی هستند.
به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جاری هفت هزار و 345 هزار دانش آموز دختر و پسر در 26 رشته تحصیلی در شاخه فنی حرفه ای و 31 رشته در شاخه کاردانش مشغول به تحصیل بودند
استان زنجان در سال تحصیلی جاری 18 هزار و 398 دانش آموز داشت که این تعداد در 2 هزار و 391 مدرسه مشغول به تحصیل بودند.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.