علاء الدین کریمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفیری از اولویت های اصلی قوه قضائیه است، افزود: بارها گفته ایم، بیشترین خسارت را از زندانی شدن سرپرست خانواده ها، اعضای خانواده می بیند و آسیب های آن را متحمل می شوند.
وی اظهار کرد: برای کاهش این آسیب ها اقدامات زیادی شده، از جمله کمک های بیش از 10 میلیارد ریالی انجمن حمایت از زندانیان به مددجو و خانواده زندانیان انجام شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین کمک های ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان زنجان نیز در همین راستا انجام می شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی زنجان افزود: سال گذشته با وساطت ریش سفیدان، معتمدان شهر و برخی مسئولان، موفق شدیم از خانواده هفت مقتول رضایت محکومان به قصاص را بگیریم.
کریمی ادامه داد: بیش از 5 هزار و 420 نفر در جریان عفو رهبری محکومیتشان تقلیل یافت و 374 نفر نیز با این عفو معظم له آزاد شدند.
وی اعلام کرد: در سال گذشته برای رفاه حال مددجویان زنجانی، 2 هزار و 142 نفر به مرخصی رفتند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی زنجان گفت: امسال مردم این استان در جشن گلریزان، حدود 10 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند، که این کمک ها حدود 90 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
کریمی تاکید کرد: امسال یک خیر آقا 15 نفر و یک خیر خانم 10 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کردند.
به گزارش ایرنا، کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.