فریدون هاشم نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روستا کانون امید و ارزش آفرینی، مظهر سادگی و بی آلایشی، منزلگاه دیانت و باورهای قلبی است، افزود: جشن روستا و عشایر در ییلاق فرصت مغتنمی برای آشنایی گردشگران با مشکلات زندگی روستایی، عشایری و آداب و سنن آنها و نیز جاذبه های طبیعی منطقه برای گردشگران است.
وی مهاجرت مردم شهرستان از روستاهای به شهرها را یکی از عوامل رشد منفی جمعیت طارم بر شمرد و اظهار کرد: روستاها جایگاه خود را در جامعه حفظ نکرده اند و این موضوع موجب جابجایی افراد به شهرها شده و کاهش جمعیت در روستاها رخ داده است که با توجه به این مهاجرت‌ها رشد نامتوازن در شهرها صورت گرفته است که این موضوع مانع توسعه پایدار روستایی خواهد بود.
هاشم نژاد افزود: سرمایه های خوبی در روستاهای شهرستان داریم که می توانیم با پرداختن به مباحث تولیدی زمینه شکوفایی و رونق روستاییان را فراهم کنیم.
فرماندار طارم ضمن اشاره به قابلیت های بالای گردشگری در طارم گفت: این شهرستان مناطق بکر و دیدنی ناشناخته فراوانی دارد که باید با برنامه ریزی برای گردشگران و دوستداران طبیعت معرفی شود.
وی از دعوت مقامات کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت حضور در این جشن خبر داد و افزود: جلسه هماهنگی برگزاری این مراسم در فرمانداری با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شده و تمامی تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشن در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم، دارای دو منطقه کوهستانی و کوهپایه‌ای بوده و از نظر اقلیمی دارای دو ا قلیم متفاوت معتدل و سردسیر است.
عبور رودخانه قزل اوزن به عنوان شاهرگ حیاتی از این شهرستان توانمندیهای کشاورزی را دو چندان کرده و باعث رشد، توسعه و رونق اقتصادی منطقه شده است تاحدی که به عنوان قطب کشاورزی بخصوص در زمینه تولید محصول زیتون این منطقه را به عنوان منطقه استراتژیک کشاورزی استان زنجان معرفی می‌نماید.
با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان که متفاوت از سایر نقاط استان است کشاورزی (زراعت، باغبانی و دامپروری) از اهمیت ویژه‌ای در این منطقه برخوردار می‌باشد به‌طوری‌که در چند سال اخیر فعالیت در زمینه‌های یاد شده از رونق خوبی برخوردار بوده و حدودا 95 درصد مردم شهرستان در امور مربوط به کشاورزی فعالیت دارند.
بیشتر محصولات زراعی طارم به صورت نوبرانه در بازار مصرف داخل استان زنجان و مناطق دیگر کشور عرضه می شود.
ییلاق دیزاب با ارتفاع بیش از 2000 متر در شمال شهرستان و به صورت مشترک در ارتفاعات آب بر، درام و هزارود واقع شده است، این ییلاق مرز مشترک شهرستان طارم با استان گیلان است.
آب و هوای مساعد، مراتع وسیع و سبز و چشمه های آب آشامیدنی این ییلاق باعث شده است تا بسیاری از روستائیانی که در دامداری فعالیت دارند در این ییلاق مستقر شوند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.