به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: اینکه مدیران شهرستان نمی توانند برای پرداخت تسهیلات با حدود هفت دستگاه همکار خود هماهنگ شوند، مطلوب نیست.
استاندار زنجان گفت: از سال گذشته به مدیران جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت استان تاکید شده است تا شغل جایگزین برای کشاورزی شناسایی و به مردم و مسئولان استان معرفی کنند، اما تا کنون در این امر موفق نبوده اند.
درویش امیری تصریح کرد: در این حوزه عملکرد ضعیف مدیران کشور و استانی را قبول داریم و علت را هم نبود رویه واحد در پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات، همچنین ثبت نام فله ای می دانیم.
وی اظهار داشت: به خاطر کمی شعبات اکثر بانک های عامل در اجرای طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان، به مقامات دولتی درخواست تغییر این بانک ها را داده ایم.
استاندار زنجان گفت: ایجاد اشتغال، دستوری و بخشنامه ای نیست، که اگر اینطور بود، باید مشکل طرح های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی برطرف می شد.
به گزارش ایرنا، در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموع بیش از 13 هزار ثبت نام در استان زنجان انجام شده است و بالغ بر سه هزار طرح در دست بررسی دستگاه های اجرایی قرار دارد.
سال گذشته از تسهیلات طرح رونق اقتصادی (بهین یاب) سه هزار و 999 میلیارد ریال و از منابع بانکی 12هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولیدی پرداخت شد.
تا خرداد امسال بیش از 13 هزار نفر در این استان برای دریافت تسهیلات اشتغال در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که این میزان 6 درصد کل ثبت نامی ها در کشور است.
ثبت نام متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی همچنان از طریق سایت سامانه اینترنتی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR ادامه دارد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.