دکتر پرویز قرلباش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی ها نشان می دهد سالانه یک میلیون نفر به کلینیک های ویژه و 800 هزار نفر نیز به اورژانس بیمارستان های استان برای دریافت خدمات مورد نیاز مراجعه می کنندکه آمار بالایی را شامل می شود.
وی اظهار کرد: بیشترین بار مراجعات درمانی استان به بخش دولتی اختصاص دارد و این در حالی است که با وجود محدویت های منایع مالی و حتی کادر پزشکی تلاش می شود خدمات مناسبی به گروههای هدف و مردم ارائه شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ مراجعه مردم برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز درمانی مشکلاتی را موجب شده چرا که اغلب آنها را موارد غیر اورژانسی تشکیل می دهد که می توان به روزهای دیگری موکول کرد.
وی بیان کرد: مراجعات غیر اورژانسی علاوه بر صرف هزینه های هنگفت و اتلاف وقت به نوبه خود امکان خدمات رسانی مطلوب به موارد اورژانسی را با مشکلاتی مواجه می کند و این موضوع مهم کمتر مورد توجه عموم قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: با وجود کارهای انجام گرفته طی سال های گذشته، برای تامین نیروهای مورد نیاز کادر پزشکی و متخصصان در استان کمبودهایی در این بخش وجود دارد که تلاش می کنیم این مهم برطرف شود.
این مسئول، متخصص اطفال را از جمله کمبودهای مهم استان بویژه در مناطق محروم ذکر کرد و گفت که این مهم به دوره تخصصی این رشته پزشکی از سه سال به چهار سال تبدیل شده و بر این اساس سال گذشته فارغ التحصیلی در کشور نداشت.
وی بیان کرد: رشته رادیولوژی، سوگرافی، بیهوشی، متخصص زنان و زایمان نیز از دیگر کمبودهای حوزه بخش درمان استان زنجان است که این موضوع نه تنها به این استان بلکه در سطح کشور نمود دارد و بروز این مساله مشکلات عدیده ای را موجب شده است.
قزلباش اظهار امیدواری کرد: باوجود کمبود های این حوزه با تدابیر اتخاذ شده مشکلات این حوزه بیش از گذشته کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی زنجان 10 بیمارستان با یکهزار و 400 تخت فعال دارد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.