یوسف رضاپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین مدت میزان بارندگی ها نسبت به متوسط بارندگی های بلند مدت نردیک 7.5 درصد افزایش داشته است.
سال آبی از ابتدای مهر هر سال شروع می شود و تا آخر شهریور سال بعد ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان تاکید کرد: در مجموع، آمارها میزان بارش در این مدت را 321 میلی متر نشان می دهد که این آمار در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود 261 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
وی با اشاره به اهمیت مسدود سازی چاه های غیر مجاز، گفت: طی سال گذشته 426 حلقه چاه آب غیرمجاز در این استان پر شد، که باعث صرفه جویی بیش از 25 میلیون مترمکعب منابع آبی گردید.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار کرد: با پلمپ چاه های غیرمجاز در این استان تا زمان صدور حکم نهایی هیچ برداشت آبی از این چاه ها انجام نمی شود.
به گزارش ایرنا، منابع آبی استان زنجان یکهزار و 677 میلیون مترمکعب در سال است.
اگر میزان مصرف آب از سوی مردم به ویژه در بخش کشاورزی مدیریت نشود، استان با مشکل شدید بیابان زایی، از بین رفتن باغ ها، کاهش شدید آب دهی چاه ها، کاهش روان آب ها، فرونشست و از دست رفتن نفوذپذیری زمین مواجه خواهد شد.
ایران با بیش از 86 درصد استفاده از منابع آبی قابل برنامه ریزی نخستین رتبه جهان در مصرف این منابع را دارد.
طبق استانداردهای بین المللی اگر کشوری بالای 40 درصد از این منابع آبی را مصرف کند، در وضعیت تنش آبی قرار دارد و اگر بیش از 60 درصد استفاده کند وارد بحران آبی شده است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.