به گزارش ایرنا، کریم الله شعبانی روز چهارشنبه درشورای راهبردی جمعیت استان زنجان افزود: داشتن گزارش تحلیلی از وضعیت جمعیتی و شناسایی عوامل تاثیرگذار در روند کاهش یا افزایش نرخ رشد جمعیت از اهدف تشکیل این شورا است.
این مسئول تاکید کرد: جامعه دانشگاهی با تشکیل شورای مشورتی به تحقیق و پژوهش در این زمینه بپردازند، تا در تصمیم گیری نهادهای متولی را کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: خروجی و ماحصل هر شورا باید منجر به نتایج خوب در موضوع مربوطه برای استان و منطقه شود، غیر از این باشد باید در روند برگزاری جلسات چاره اندیشی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی زنجان اظهار کرد: در مناطق روستایی رشد جمعیتی در حد جانشینی و مطلوب است، اما در آمار شهری این موضوع صدق نمی کند.
محمدرضا صائینی گفت: باید مجموعه دستگاه های استان با اقدامات و برنامه ریزی های خود شرایط لازم را برای تسهیل افزایش نرخ رشد جمعیت انجام دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: اینکه مسئولان قبول دارند در مسئله پیری جمعیت ایران و فرزندآوری زوج های جوان دچار مشکلات اجتماعی هستیم، خود گام نخست حل مسئله است.
حجت الاسلام مسعود صفی یاری افزود: باید برای جبران گذشته خود و سیاست های کاهش جمعیتی کشور، برنامه ریزی درستی انجام داد.
وی ادامه داد: عمده جمعیت جوان کشور در سن کار هستند، این قشر یا ازدواج نکرده اند یا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، باید برای تامین آینده روشن این قشر برنامه داشت.
حجت الاسلام صفی یاری تاکید کرد: تاخیر در ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج نسبت به سال های گذشته، خود یک عامل مهم در کاهش جمعیت ایران است.
به گزارش ایرنا، واقعه ازدواج ثبت شده در استان در سال گذشته 9 هزار و 545 مورد بوده و طلاق ثبت شده نیز 2هزار و 405 واقعه بوده است.
جمعیت کل استان زنجان طبق آخرین سرشماری رسمی کشور، بیش از یک میلیون نفر است.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.