صفی الله کرامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش های همگانی امداد و نجات طبق برنامه چهار ساله و هر سال 25 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد که این مهم از سوی دستگاههای متولی امر اجرا خواهد شد.
وی، آموزش های همگانی به مردم را شامل نحوه صحیح پناه گیری و تخلیه اضطراری، آشنایی با کمکهای اولیه امداد و نجات، اصول ایمنی و اطفای حریق و راههای پیشگیری ، آشنایی با انواع سوانح و بحران ها شامل بررسی سوانح طبیعی و انسان ساخت نظیر سیل ، زلزله ، طوفان و آتش سوزی و نحوه امداد رسانی در بعد از حوادث از جمله اسکان و توزیع اقلام در مجموع به مدت 20 ساعت ذکر کرد.
کرامتی خاطرنشان کرد: این آموزش ها توسط شهرداری ها، دهیاری ها و جمعیت هلال احمر طی بازه زمانی چهار ساله ارائه خواهد شد و تمامی دستگاههای اجرایی، نظامی ، سازمانها و نهادها نیز مکلف هستند این نوع آموزشها را برای کارکنان و خانواده اجرا کنند.
وی بیان کرد: امسال برنامه هایی جامع برای برگزاری رزمایش های مختلف استان در نظر گرفته شده و تمامی کارگروه های 14گانه تخصصی نیز مکلف به انجام چنین برنامه هایی هستند و علاوه بر آن یک مانور استانی در یکی از شهرستانها نیز با حضور کارگروههای متولی امر برگزار خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: بر این اساس طی سال جاری 44 دوره آموزشی نیز برای دستگاههای تخصصی عضو بحران از قبیل اصول و مبانی مدیریت بحران، کمک های اولیه و امداد و نجات، سناریو نویسی در مدیریت شرایط اضطراری و بحران، آمادگی و مقابله با سوانح طبیعی و تحلیل خسارت در ساختمانها و شریان های حیاتی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برای 14 کار گروه عضو این مدیریت نیز مانورهایی متناسب با شرح وظایف تعیین و به عنوان نمونه می توان به کارگروههای تامین مسکن (سیل و آبگرفتگی و زلزله) ، بهداشت و درمان ( بهداشت و درمان اضطراری در زمان زلزله، تخلیه اضطراری در بیمارستان هنگام وقوع زلزله ، مواجهه با انبوه مصدومان، آتش سوزی در بیمارستان)، تشکل های مردم نهاد (جلب مشارکت های مردمی در زمان حوادث، فراخوانی تشکل های مردم نهاد در حوادث، بازتوانی خانواده های آسیب دیدگان پس از زلزله و آمادگی سازمانهای مردم نهاد در مدیریت بحران) اشاره کرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.