رضا کابلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری 121 روستا در استان زنجان مشکل آب آشامیدنی داشتند که این تعداد به 112 مورد کاهش یافت.
به گفته وی، با انجام عملیات بهسازی و لایروبی قنات، رفع مشکل خط انتقال، اعمال مدیریت مصرف، حفر و تجهیز چاه های عمیق، روستاهای ارهان و الگزیر در شهرستان ابهر، جزلا، کوهکن علیا، شقاقی جزلا در شهرستان طارم، سلمان کندی و شکور آباد در شهرستان سلطانیه، حسین آباد گنبد و آقکند در زنجان از وضعیت کمبود آب خارج شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: حفر و تجهیز سه حلقه چاه عمیق به منظور خروج از مشکل آب آشامیدنی فقط در روستاهای حسین آباد زنجان، سلمان کندی و شکورآباد شهرستان سلطانیه انجام شده است.
کابلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جیره بندی آب آشامیدنی در هیچ روستایی وجود ندارد و مدیریت مصرف، توزیع وتنظیم فشار آب در این مناطق اعمال می شود.
وی اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تاکنون برای خروج 9 روستا از مشکل آب آشامیدنی یکهزار و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، سال گذشته 202 روستای تحت پوشش این شرکت در استان با بحران آب آشامیدنی رو به رو بودند که امسال این رقم به 112 مورد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 907 روستا دارد که از این تعداد 595 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
این شرکت 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.