فریدون هاشم نژاد شامگاه یکشنبه در اولین مجمع سلامت شهرستان طارم، در محل ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم، با مهم دانستن سلامت در توسعه پایدار یک جامعه افزود: از جمله دغدغه ها و اهداف دولت تدبیر و امید توجه جدی به حوزه سلامت بود که نگرانی های اکثریت مردم را برای حفظ سلامتی شان مرتفع کند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات وسیع در حوزه بهداشت و درمان به تابلوی معرفی تلاش های دولت تدبیر و امید تبدیل شده است.
رئیس مجمع سلامت طارم توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی در این شهرستان را از برنامه های دولت در طرح تحول نظام سلامت برشمرد و اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، شهرستان طارم نیز از خدمات ارزندهٔ دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان بهره مند شده است که رضایت مندی مردم خدمات دولت در این حوزه را به خوبی نشان می دهد.
هاشم یادآور شد: به رغم ارائه خدمات ارزنده به مردم شهرستان طارم در حوزه بهداشت و درمان ، کاستی هایی نیز در این حوزه مشاهده می شود که با برطرف کردن آنها رضایتمندی مردم این شهرستان دوچندان خواهد شد.
فرماندار طارم؛ افزایش ناوگان خودروهای آمبولانس با امکانات ویژه درمانی به علت صعب العبور بودن مسیر شهرستان تا مرکز استان، برنامه ریزی مسئولان ارشد استانیِ حوزه بهداشت و درمان، جهت راه اندازی دستگاه سونوگرافی در شهرستان جهت جلوگیری از آلام و رنج بیماران در تردد به شهرهای مجاور و مرکز استان، ارتقای تخت های بیمارستان شهدای طارم به علت ارتقای جمعیت و مهاجرت معکوس به این شهرستان، توجه ویژه مسئولین حوزه بهداشت و درمان در ارائه راهکارها و برنامه ها جهت افزایش نرخ جمعیت شهرستان، برطرف کردن فقر متخصص بخصوص در مواقع ضروری را از مهمترین نیازهای حوزه بهداشت و درمان طارم برشمرد.
وی افزود: با توجه به شروع تحریم های مجدد و تلاش دشمنان ایران اسلامی در به انزواکشاندن مردم، ضروری است نگاه مسئولین در حوزه بهداشت و درمان بویژه در شهرستان طارم ویژه باشد تا در بطن همین ارائه خدمات و در کنار مردم بودن، رضایت مردم جلب شده و باعث التیام مشکلات مردم باشد.
وی از تمامی مدیران شهرستان خواست، به مشکلات مردم رسیدگی شود و اگر مدیری توانایی همراهی با مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را ندارد، باید از میز مدیریت کناره گیری کند.
هاشم نژاد؛ سال 1397 را سالی سخت و طاقت فرسا برای مردم و مسئولین برشمرد و بیان کرد: ضروری است در این برهه حساس تمامی مسئولین و مردم به دور از خط کشی های سیاسی و جغرافیایی در کنار هم باشند تا این سال را نیز با موفقیت و سلامت پشت سر بگذارند.
امام جمعه شهرستان طارم نیز در این مجمع با اشاره به سفارشات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) به سلامتی قبل از بیماری یادآور شد: سلامتی یک نعمت ارزشمند الهی است که باید قدر آن را بدانیم و در حفظ آن تمام سعی و تلاش خود را بکنیم، چرا که جامعه سالم از انسان سالم بوجود می آید.
حجةالاسلام صادقی پور با تقدیر از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در دولتهای یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در‌ چند سال اخیر با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور در عرصه بهداشت و درمان گامهای بلندی برداشته شده است.
وی در ادمه؛ عدم رشد و ایستایی جمعیت شهرستان، فضای غیر مطلوب و عدم جانمایی مناسب اورژانس بیمارستان شهدای طارم، نبود متخصص سونوگرافی و عدم جایگزینی متخصصین در هنگام مرخصی پزشکان متخصص را از اوضاع غیرمطلوب این حوزه در شهرستان برشمرد و افزود: لازم است مسئولین ارشد این حوزه در استان نگاه ویژه ای به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان طارم داشته باشند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.