معاون دادگستری کل استان‌زنجان گفت: دولت اعلام می‌کند حاضر به اختصاص تسهیلات به سرمایه‌داران است ولی برخی بانک‌ها، بخشنامه و آیین‌نامه‌های دولتی را دور می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بشیر مقدمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان امروز در نشست خبری به برنامه‌های هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: از 1 تا 7 تیر به مناسبت شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

این مقام مسوول به اولویت این نهاد در تکریم ارباب رجوع در طول سال اشاره کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاری به تاسی از فرمایشات رهبری از دیگر اولویت‌های این مجموعه است.

معاون دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه با چرخش اقتصاد، دادگاه‌ها خلوت می‌شود، گفت: آموزش حقوق شهروندی در رسانه ملی، مطبوعات، سایت‌ها، فضای مجازی، اماکن عمومی، نماز جمعه، مدارس، دانشگاه‌ها و مجتمع های آپارتمانی از برنامه‌های قوه قضاییه در این هفته است.

مقدمی ادامه داد: دیدار قضات با زندانیان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود که همواره نتایج خوبی را در پی داشته است.

این مقام مسوول تصریح کرد: دیدار کارکنان دادگستری استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان، پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه اول تیر ماه ساعت 6:30 از میدان کوهنورد، همایش آموزشی برای نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی و دیدار مسئولان و مردم با مدیران و مسئولان قضایی استان، مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح 13 حوزه قضایی در هشت شهر و 5 بخش  و مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و 72 یار مظلوم انقلاب اسلامی 6 تیرماه  ساعت 22 در حسینیه عاشقان ثاراله از اهم برنامه‌های این هفته است.

وی به نقش رسانه‌های در افزایش آگاهی مردم از حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: مجازت‌های جایگزین حبس از برنامه‌های دادگستری استان زنجان است که به‌همین منظور سال گذشته 2700 نفر با مجازات‌های جایگزین به جای زندان با جرائم جایگزین مجازات شدند.

مقدمی با اشاره به اقدام بانک‌ها در دور زدن قوانین گفت: گاهی بانک‌ها علاوه بر سود، تاخیر تادیه و همچنین برای تاخیر در تاخیر هم سود دریافت می‌کنند به‌طور مثال دولت اعلام می‌کند حاضر به پرداخت وام به سرمایه‌گذار است؛ اما بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی این بخشنامه‌ها را دور می‌زنند و رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.