جلیل سلطان‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون این استان با بیش از 18 هزار هکتار جنگل، 600 هزار اصله نهال صنوبر کشت کرده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته میزان کشت این نوع درخت در سطح استان حدود 70 هزار اصله نهال بود، که امسال رشد بیش از 6 برابری داشته است.
معاون اداره کل منابع طبیعی زنجان گفت: صنوبر درختی است که در کاستن مضرات بد بر روی پوشش گیاهی و خاک، حفظ زراعت علوفه‌ای در مقابل خورشید و بهبود عمل فتوسنتز تاثیرگذار است.
سلطان نژاد اظهار داشت: سال گذشته طبق برنامه ششم برای زراعت چوب در سطح 500 هکتار برنامه ریزی شده است.
وی تاکید کرد: 9.7 درصد از عرصه‌های ملی و 4.4 درصد از مساحت کل زنجان را مناطق جنگلی طبیعی تشکیل داده اند و نسبت به گذشته افزایش سطح جنگل داشته ایم.
سلطان نژاد با تاکید بر لزوم حراست از عرصه های ملی از سوی مردم، گفت: توجه به این مسئله وظیفه دینی و انسانی هر فرد است و باید رسانه ها در این زمینه دولت را همیاری کنند.
معاون اداره کل منابع طبیعی زنجان افزود: تاکنون 29 دستگاه سد خاکی با ارتفاع 10 تا 37 متر در نقاط مختلف استان احداث شده، که در کنترل، رسوب و ذخیره روان آب ها و مقابله با پدیده خشکسالی نقش بسزایی داشته اند.
به گزارش ایرنا،زالزالک، گیلاس وحشی، ارس، بنه، بادام کوهی، شیر خشت و سیاه تلو از گونه‌های غالب مناطق جنگلی موجود در استان زنجان است.
با توجه به آمار موجود، سرانه جنگل در استان زنجان حدود 0.12 درصد است.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.