شهرام میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در اجرای این طرح از تجهیزات مورد نیاز از قبیل آمبولانس و سایر وسایل امداد و نجات استفاده می کند، افزود: هدف از اجرای این طرح امداد رسانی سریع، ارائه کمک های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی طی فصل تابستان است.
وی، هدف دیگر اجرای این طرح را همکاری در انتقال و جابجایی مصدومان حوادث رانندگی با مجموعه پلیس‌ راه و مرکز فوریت‌ های پزشکی و از سوی دیگر ارائه خدمات امدادی اضطراری شامل اسکان و تغذیه در راه ماندگان ذکر کرد.
به گفته این مسئول، با توجه به تعطیلات تابستان و افزایش سفرها در سطح کشور و به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و ضرورت آمادگی نیروهای عملیاتی با اجرای طرح امداد و نجات تابستانه تمهیدات لازم برای کمک به کاهش حادثه دیدگان در تصادفات جاده ای و ارائه خدمات امدادی به مسافران در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، برنامه آماده سازی پایگاه ها، توان افزایی و بازآموزی نجاتگران برای برگزاری هرچه بهتر طرح یاد شده انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: علاوه بر حضور نجاتگران، 75 نفر پرسنل امدادی جمعیت هلال احمر زنجان مشارکت دارند و 20 دستگاه خودروی آمبولانس، هشت دستگاه خودروی نجات، 10دستگاه موتور امدادی، 9 دستگاه موتور آمبولانس، سه دستگاه خودروی آرگو و 10 دستگاه خودروی پشتیبان در این طرح مورد استفاده قرارخواهد گرفت.
میرزایی خاطرنشان کرد: بر این اساس از عموم مردم به ویژه مسافران تقاضا می شود در صورت بروز هرگونه حادثه، بلافاصله با تلفن 112 تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، طرح امداد و نجات تابستانه در راستای آمادگی و پاسخگویی تیم ها و پایگاه های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال استان زنجان به حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی، با توجه به افزایش سفرها از 24 خرداد جاری آغاز شده است و تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد داشت.
در این طرح 16 پایگاه امداد و نجات بین شهری، 10 پایگاه امداد و نجات ثابت و 6 پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان در فعال خواهد بود.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.