علیرضا جزء قاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدام های مختلفی در کاهش آب بدون درآمد در استان انجام می شود که بخشی از آن مشروط به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی است.
این مسئول اظهار کرد: با توجه به اعتبارات محدود این شرکت، سالانه بخشی از شبکه فرسوده در مرکز شهرها و بافت های قدیمی مورد بازسازی قرار می گیرد.
جزء قاسمی خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته و امسال شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی در بازار شهر و مرکز زنجان متمرکز و مورد بازسازی قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان اضافه کرد: سال گذشته شرکت آبفای استان زنجان 23.2 دهم درصد آب بدون درآمد (هدررفت) داشت.
وی با بیان اینکه آب بدون درآمد به 2 روش واقعی و ظاهری است، اظهار کرد: آب بدون درآمد واقعی از طریق فرسودگی شبکه توزیع، ترکیدگی و شکستگی لوله های آب، خرابی شیرآلات و سر ریز شدن مخازن اتفاق می افتد که از 23.2 دهم درصد آب بدون درآمد 9.3 دهم درصد واقعی بود.
جزء قاسمی ادامه داد: آب بدون درآمد در بخش ظاهری از طریق خطای لوازم اندازه گیری، بیشتر یا کمتر نشان دادن کنتورهای تولید آب و آبی که در سامانه های تصفیه مورد مصرف قرار می گیرد است که در این قسمت نیز 13.9 دهم درصد در سال گذشته بود.
وی، انشعاب های غیرمجاز و بدون کنتور را از دیگر عوامل آب بدون درآمد بیان کرد که عدد مصرف آن ثبت نمی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای کاهش آب بدون درآمد، طی سال گذشته یکهزار و 842 فقره انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی که از این تعداد یکهزار و 306 فقره به مجاز تبدیل و 536 فقره انشعاب غیرمجاز نیز جمع آوری شد که بیشترین آن در شهر زنجان و منازل مسکونی بود.
وی، مدیریت فشار، اصلاح زون بندی و شبکه های فشاری، بهسازی تاسیسات، مدیریت تقاضا در قالب فرهنگی، مدیریت تعادل فشار در مکان هایی که فشار بالای آب خارج از استاندارد وجود دارد را از دیگر اقدامات کاهش آب بدون درآمد در استان زنجان برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: مرکز پایش و راهبری آب در مرکز استان راه اندازی شده که به صورت 24 ساعت کنترل می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان نزدیک به 270 هزار مشترک با بیش از 730 هزار نفر در 21 شهر دارد.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.