به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی زنجان افزود: با وجود تمام فراز و نشیب ها برای دریافت استعلام ها، عملیات اجرایی پل گلشهر آغاز شد و هم اکنون منطبق با برنامه ریزی پیش می رود.
وی یادآورشد: روز به روز گزارش اجرای پل گلشهر دریافت، از عملیات عمرانی آن بازید می شود و نصب روز شمار نیز نشان دهنده اعتقاد به دقت در اجرای آن بر اساس زمانبندی است.
معصومی اظهار کرد: انتظارمان از همه مردم و مسئولان همراهی است و اگر اعلام شده که این پروژه یک ساله به بهره برداری می رسد انتفاع آن برای همه شهر خواهد بود.
شهردار زنجان گفت: همزمان با عید سعید فطر شهر خودرو به بهره برداری می رسد و به این طریق بخشی از مزاحمت های فروشگاه های خودرو را حل می کند و به این طریق می توان از اشغال معابر عمومی و ایجاد ترافیک جلوگیری کرد.
وی بر لزوم تغییر نگرش نسبت به اجرای پروژه ها در شهرداری تاکید و خاطرنشان کرد: پیش از این، اقدامات در این دستگاه با نگرش سنتی انجام می شد اما باید روزآوری شیوه های اجرا و بهره گیری از فناوری روز دنیا در شهرداری به جد مورد توجه قرار گیرد.
معصومی با بیان اینکه برای سبزه میدان با وحدت رویه میان مدیران شهری و استانی بهترین تصمیم گرفته شده است، ادامه داد: شهرداری هم متعهد می شود که باقی اقدامات مورد نیاز پروژه را بر اساس زمانبندی پیش ببرد.
شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری پروژه های عمرانی را در سه سطح کلان، متوسط و خرد اجرا می کند، گفت: همه پروژه های کلان شهری با تمام توان آغاز شده و 15 تیر هم عملیات اجرایی پیاده راه در سبزه میدان آغاز می شود.
وی اضافه کرد: همزمان اطلاع رسانی، مبلمان سازی، فرهنگ سازی و ایجاد فضای مطلوب هم در سبزه میدان آغاز شده تا با آغاز عملیات اجرایی پیاده راه شهروندان هم نگاه درستی در این زمینه پیدا کرده باشند.
معصومی به خرید سه هزار و 750 تن قیر در فروردین و چهار هزار و 440 تن در اریبهشت امسال اشاره کرد و از صرف هزینه 100 میلیارد ریالی برای خرید آسفالت و افزایش 90 درصدی حجم آن در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 خبر داد.
شهردار زنجان افزود: شهرداری به اندازه مصرف یک سال قیر خریداری کرده است و می توان نگران نوسان قیمت این کالا نبود و نهضت آسفالت ریزی را در شهر اجرا کرد.
وی به تصمیم شهرداری برای تجمیع پروژه های خرد شهری و انعقاد قرارداد کلان با سقف پنج میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این اقدام علاوه بر آنکه موجب کاهش تعداد پیمانکاران خرد می شود، زمینه اجرای کیفی پروژه را فراهم می کند و بروکراسی را تا حد امکان به حداقل می رساند.
معصومی یادآورشد: با پیمانکاران خرد، شهرداری مجبور به معامله نقدی بود در حالی که با تجمیع پیمانکاران شهرداری می تواند از شیوه تهاتر برای پرداخت مطالبات استفاده کند و این موضوع در فراخوان ها هم اطلاع رسانی شده است.
شهردار زنجان به نقشه های شهری موجود در منطقه سه شهر زنجان اشاره کرد و اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه را به دلیل وجود بافت تاریخی، قدیمی و فرسوده، دارای مشکلات پیچیده خواند.
وی با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های اداری شهرداری فرسوده است، یکی از علل تسریع در بهره برداری از مرکز کنترل ترافیک را ایجاد فضایی برای انتقال بخش هایی از شهرداری به این فضا برشمرد.
معصومی تصریح کرد: شهرداری برای تملک واحدهای مسکونی و تجاری واقع در طرح تعریض تا حدی توان دارد و نمی تواند به یکباره و در یک مدت مشخص تمامی آنها را تملک کند و بر همین اساس پس از تملکات زینبیه غربی و خیابان اعتمادیه نوبت به خیابان شیخ فضل الله می رسد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.