مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، گفت: منابع آبی استان همچنان دچار محدودیت‌های شدید بوده و بارش های اخیر تاثیر چندانی بر سفره‌های آب زیر زمینی و منابع سطحی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا جزءقاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ، گفت: بارش های به ظاهر مناسب اخیر نتوانسته است منابع آب های زیر زمینی استان را تقویت کند و تنها چیزی که در این زمینه رخ داده است تغییر رژیم بارش ها از برف به باران است.

جزء قاسمی، به تغییر رژیم بارش از برف به باران اشاره کرده و بارش های لحظه ای و سیلابی باران در استان را باعث عدم فرصت برای جذب باران در لایه زمین و تقویت سفره های آب زیر زمینی دانسته و گفت: سد تهم نیز به عنوان مهمترین منبع آب سطحی شهر زنجان همچنان با وضعیت نا مناسبی مواجه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه با بارندگی های اخیر شاید نسبت به دراز مدت وضعیت بارش ها بهتر شده باشد، اما همچنان منابع آب استان دچار محدودیت های شدید قرار دارد تاکید کرد: تمام مدیران باید مدیریت تقاضا را سر لوحه امور خود قرار دهند.

جزء قاسمی با تاکید بر ضرورت تعدیل فشار آب در شهر های استان گفت: فشار بالای آب در برخی شهر ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید فشار شبکه توزیع در این شهرها مطابق استاندارد های موجود باشد.

وی تعدیل فشار آب را یکی از راهکارهای مهم برای مدیریت تقاضای آب عنوان کرد و افزود: با استانداردسازی فشار آب میزان مصرف و پرت آب نیز کاهش محسوسی خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به احتمال قطعی های برق در فصل تابستان تاکید کرد: مدیران نسبت به سرویس ژنراتور های برق اضطراری برای زمان های قطعی اقدام کرده و آمادگی های لازم را در این خصوص داشته باشند.

جزء قاسمی به مشکل توسعه تاسیسات شبکه آب و فاضلاب در برخی شهر های استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برخی شهرک‌ها در خارج از محدوده نیازمند ارائه خدمات هستند باید ترتیبی اتخاذ شود تا در روند توسعه شهرها، مشترکین این مناطق نیز خدمات شرکت آب و فاضلاب را دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.