به گزارش ایرنا، فریدون هاشم نژاد روز چهارشنبه در جمع بانوان فعال شهرستان طارم افزود: هدف از بررسی مسایل زنان بیان مسایل جنسیتی نیست، چرا که بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و استفاده از ظرفیت و توجه به مسایل آنان یک ضرورت است.
این مسئول با اشاره به موفقیت بانوان در حوزه های مختلف افزود: حضور بانوان فعال در بخش های مختلف جامعه موجب تسریع روند توسعه شهرستان طارم خواهد شد.
وی اظهار کرد: انسجام موجود بین بانوان این شهرستان می تواند بخشی از خلاء های موجود را جبران و زمینه را برای بررسی و احصا مشکلات جامعه را فراهم نموده و راهکار عملیاتی برای مشکلات ارائه کند.
فرماندار طارم، رشد منفی جمعیت این شهرستان را تکان دهنده خواند و خاطرنشان کرد: زیر ساخت های توسعه در طارم در حالی ایجاد می شود که رشد منفی جمعیت در این منطقه مورد غفلت قرار گرفته و جمعیت به سمت سالمندی می رود و بایستی راهکارهای جدی برای آن ارائه شود.
این مسئول بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش مهاجرت جوانان و ایجاد انگیزه برای وقوع مهاجرت معکوس به طارم تاکید کرد و افزود: این امر یک دغدغه اصلی برای افزایش رشد جمعیت منطقه است.
هاشم نژاد به نقش موثر بانوان در مدیریت خانواده ها اشاره کرد و گفت: مدیریت امور خانواده اعم از تربیت فرزندان و هزینه ها بر دوش مادر خانواده است همچنین موفقیت فرزندان و خانواده ناشی از نقش موثر مادران خواهد بود.
وی بر ضرورت تشکیل کمیته تخصصی بانوان طی یک ماه آینده تاکید و یادآوری کرد: مسایل و مشکلات بانوان در حوزه اشتغال، آسیب های اجتماعی طلاق و اعتیاد، ازدواج، بهداشت، ورزش، آموزش و رفاهی در این کمیته بررسی خواهد شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.