مسعود بیات منش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون استان زنجان چهار هزار کیلومتر راه روستایی دارد که 400 کیلومتر آن راه دسترسی است و نیازی به آسفالت ندارد.
وی تاکید کرد: راه های روستایی مصوبی که باید در این استان آسفالت شود سه هزار و 600 کیلومتر می باشد که از این مقدار سه هزار و 300 کیلومتر آسفالت شده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون این استان 300 کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت دارد که باید انجام شود، گفت: قانون بودجه برنامه ششم توسعه نیز در این خصوص ما را مکلف کرده که راه های روستایی بالای 20 خانوار در برنامه آسفالت و بهسازی قرار گیرد.
به گفته وی، به لحاظ میانگین طولی، در آسفالت راه های روستایی به 81 درصد رسیده ایم که این رقم در میانگین کشوری 61 درصد است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 300 کیلومتر راه روستایی بدون آسفالت در این استان به یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
بیات منش، زمان تکمیل آسفالت این میزان راه روستایی را طی سه سال آینده اعلام کرد و افزود: سالانه 100 کیلومتر راه روستایی در استان زنجان آسفالت می شود.
وی تاکید کرد: درصدد آن هستیم تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید زنجان، نخستین استان کشور در جشن آسفالت راه های روستایی باشد.
مدیر ساخت و توسعه راه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه نگاه انسان ها آرمانی و توسعه طلبی است، گفت: اعتقاد داریم راه روستایی که آسفالت می شود به دنبال خود توسعه اقتصادی و گردشگری را به آن منطقه وارد می کند.
بیات منش ادامه داد: 300 کیلومتر راه های روستایی باقی مانده برای آسفالت در مناطق کوهستانی است که با آسفالت شدن قابلیت تبدیل شدن به مناطق گردشگری دارد و موجب کاهش قابل توجه هزینه های هزینه های زندگی و حمل و نقل می شود.
وی تاکید کرد: باوجود کاهش سالانه اعتبارات نسبت به سال های گذشته با پیگیری های مسئولان استانی، نمایندگان مجلس و استانداری زنجان، در اجرای طرح های عمرانی از توان بخش خصوصی استفاده و تاکنون پروژه ای تعطیل نشده است.
وی با بیان اینکه سالانه درصدی تورم داریم، اظهار کرد: طرح هایی که سال گذشته با 100 میلیارد تومان اجرا می شد در سالجاری با 120 میلیارد تومان به اتمام می رسد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.