به گزارش ایرنا، کیان پهلوان افشاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات انجام شده این دانشگاه در راستای تاسیس شرکت های دانش بنیان افزود: به این منظور اقداماتی برای تاسیس دو مرکز تحقیقاتی در زمینه کشاورزی، علوم دامی و دیگری مرکز تحقیقات انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است.
وی اظهار کرد: با فعالیت این دو مرکز و توسعه بخش کشاورزی و دامپروری، تاسیس گلخانه‌ های مدرن، ایجاد گاوداری صنعتی و مرکز پرورش گوسفند داشتی (آمیخته نژادبومی و رومانف) و نیز احداث نیروگاه خورشیدی، تجاری ‌سازی دستگاه سیرکولیشن آب و برخی فعالیت ‌های دیگر در کسب درآمدهای غیرشهریه ‌ای تلاش داریم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر خاطرنشان کرد: تاکنون نیز در این حوزه و با استفاده از ظرفیت ‌های فعلی از جمله مجموعه ورزشی دانشگاه، ظرفیت بخش کشاورزی و باغبانی واحد و برگزاری دوره‌ های کوتاه مدت، حدود 13 میلیاردریال درآمد غیرشهریه ‌ای جذب کردیم که این میزان قطعا باید در سال 97 رشد چشمگیری داشته باشد.
وی با اشاره به کاهش متقاضی ورود و تاسیس دانشگاه های غیرانتفاعی در سال های اخیر، اظهار کرد: با چنین شرایطی دانشگاه با کمبود شدید منابع مالی مواجه شده که با این شرایط مدیریت دانشگاه با تکیه بر منابع شهریه بویژه در واحدهای خارج از مراکز استان‌ با چالش جدی روبرو است.
این مسئول افزود: با چنین شرایطی مدیران جدید باید با تکیه بر مصوبات مسئولان مرکزی دانشگاه رویکردی نوین در مدیریت داشته و برنامه ریزی دقیق را مدنظر قرار دهند.
سرپرست دانشگاه آزاد واحد ابهر خاطرنشان کرد: در مرداد ماه سال 95 این واحد دارای 222 کارمند و 3 هزار و 200 دانشجو بود و بی شک به حد استاندارد رساندن حداقل یک به 50 نسبت کارمند به دانشجو یکی از راه های برون رفت شرایط بحران بود و در یک سال اخیر با بازخرید 71 کارمند در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش در حقوق و دستمزد داشتیم و تا حدی نیز در حوزه منابع انسانی چابک سازی کردیم.
وی تاکید کرد: با توجه به چارت جدید سازمانی که براساس تعداد دانشجویان و رعایت استاندارد کارمند به دانشجو تدوین شده تلاش داریم با اجرا کردن قانون بازنشستگی پیش از موعد، جایگزین کردن بخشی از کارکنان در مدارس سما به عنوان دبیران و آموزگاران و اخذ مجوز بازخریدی بیش از 30 روز برای اختیاری کارکنان در حوزه منابع انسانی سازماندهی لازم انجام گیرد.
افشاری در زمینه جذب دانشجو یادآور شد: در بحث توسعه رشته‌ ها و سطح کلان اعتقاد دارم نگرش جذب دانشجو باید مورد بازبینی قرار گیرد و با ایجاد جذابیت و تاسیس رشته‌ های بین رشته ‌ای در مقاطع کارشناسی و حتی تغییر عنوان ‌های بعضی رشته ‌ها و تغییر سرفصل آنها و بویژه تاسیس و توسعه رشته های کاردانی مهارت ‌محور مبادرت به جذب دانشجو کرد.
7324/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.