دکتر اصغر جعفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اخرین آمار اعلام شده طی هفته های گذشته 157 نفر از هم استانی ها به علت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی به مراکز درمانی زنجان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: هم اکنون از مجموع مراجعه کنندگان 2 نفر در بیمارستان لقمان تهران بستری هستند و مورد مرگ و یا پیوند کبدی وجود نداشت.
جعفری تاکید کرد: بر این اساس به عموم شهروندان توصیه می شود از خرید قارچ های فله ای خودداری کرده و این ماده را بصورت بسته بندی شده از مراکز و فروشگاههای مجاز خریداری کنند.
وی بیان کرد: بیشترین مسمومیت های قارچی استان به منطقه ماهنشان و دندی اختصاص اختصاص داشت و در دیگر مناطق استان نیز این موضوع نمود داشت.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان ادامه داد: عموم مردم توجه داشته باشند که قارچ سمی همواره در مرازع و دشت ها وجود دارد که با بارش های مداوم رشد بیشتری دارند.
وی خاطر نشان کرد :عموم مردم بدانند که امکان تشخیص قارچ سمی و واقعی وجود ندارد و به سخنان افرادی که مدعی چنین کاری هستند، توجه نکنند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی این استان به علت مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی 140 نفر گزارش شد که اقدامات لازم مانع از بروز تبعات بعدی آن شد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.