هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه رمضان جذب حامیان طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین روند روبه رشدی داشته است و آمار نهایی پس از پایان این ماه اعلام خواهد شد.
وی یادآوری کرد: کمیته امداد این استان با مشارکت خیرین در سال گذشته رتبه دوم کشوری طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین را کسب کرد.
صفری افزود: با مشارکت حامیان میانگین سرانه ایتام از 140 هزار تومان در سال های گذشته به 326 هزار تومان در زمان حاضر افزایش یافته است و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به چهار میلیون ریال افزایش یابد.
وی بیان کرد: بر این اساس و با کمک حامیان میانگین سرانه دریافتی ماهانه فرزندان محسنین از 65 هزار تومان به 167 هزار تومان رسیده که این رقم نیز امسال بین 180 هزار تومان تا 200هزار تومان در نوسان خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: این افزایش بیانگر آن است که اعتماد عمومی و مشارکت خیرین برای کمک به محرومان و ایتام در استان افزایش یافته و این نهاد خوشه سازی حامی را نیز پیگیری می کند که نتیجه مثبتی را به دنبال داشته است.
وی ابراز کرد: طی 21 روز از ماه مبارک رمضان و با مشارکت مردم و خیرین استان 86 هزار مورد اطعام، افطاری و توزیع سبد غذایی به گروه های هدف و تحت پوشش انجام گرفته است.
به گفته صفری،میزان مشارکت های مردمی استان طی 2 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه کمک های مردمی در همان حوزه تعیین شده برای یاری به محرومان هزینه می شود، خاطرنشان کرد: عموم به این موضوع توجه داشته باشند که کمک و مبالغ دریافتی مردم برای رفع مشکلات گروه های هدف صرف می شود و حتی به دفتر مرکزی منتقل نمی شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 13 هزار و 500 حامی، حمایت معنوی بیش از سه هزار یتیم و فرزندان محسنین این نهاد را عهده دار هستند که در این استان بطور متوسط هر یتیم دارای 10حامی است.
24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند از جمله این تعداد 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.