مهرداد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از همین رو، مدیران بخش های اجرایی بویژه در بخش عمرانی و شهری باید موضوع جلب مشارکت مردم در بخش های مختلف را به شکل جدی دنبال کنند و به آن بها بدهند.
وی اظهار کرد: مشارکت مردمی رکن توسعه شهر، روستا و جامعه است و اگر مسئولان خود را حاصل همین مشارکت بدانند، باید تمام تلاش خود را برای جلب مجدد آن به کار گیرند.
این مسئول خاطرنشان کرد: به حتم جوامعی موفق خواهند بود که مسئولان حلقه واسط مشارکت مردم در امر توسعه شهر و روستا باشند.
سلطانی ادامه داد: مشارکت مستمر شهروندان در جامعه موضوعی نیست که بتواند در کوتاه مدت و به سرعت آن را جلب کرد، بلکه نیازمند آموزش و نهادینه سازی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان اضافه کرد: باید از کودکی فرهنگ مشارکت در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و توسعه ای جامعه به کودکان آموزش داده شده و در آنان نهادینه شود.
وی خاطر نشان کرد: توسعه شهرها و روستاها با جلب مشارکت مردم، باید بر مبنای زندگی روزمره باشد و مخالف جریان زندگی کسی را نمی توان وادار به مشارکت کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: زمانی که مردم در ایجاد و راه اندازی بخشی مشارکت داشته باشند، از آن مراقبت هم خواهند کرد و در برابر آن بدون مشارکت، آنچه که با ضرب و زور به دست بیاید از بین می رود.
سلطانی ادامه داد: مدیران شهری متوجه باشند که راه دستیابی به توسعه و درآمد پایدار شهری از همین مسیر جلب مشارکت شهروندان عبور می کند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.