رضا مولایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 262 نفر عضو شوراهای اسلامی روستاها و 113 نفر عضو شوراهای شهرهای استان زنجان هستند.
وی یادآور شد: باید به این باور رسید، مسیری که شوراها طی می کنند، مسیر خوشایندی نیست و برای اصلاح این رویه باید به سمت عملکرد تخصصی خود حرکت کنند.
مولایی اظهار کرد: شوراها چهار دوره خود را طی کرده اند و در دوره پنجم قرار دارند و اعضای آنها باید بدانند که این نهاد محلی برای پیگیری امور مردم و اجرای قوانین است.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان اضافه کرد: باید هیات های تطبیق در کنار اجرای قانون شوراهای اسلامی حضور داشتند تا بر قانونی بودن مصوبات این نهاد نظارت کنند.
وی خاطر نشان کرد: گزارش هایی می رسد که هیات های تطبیق در شهرستان ها با خلاء های زمانی شکل می گیرد که به احتمال زیاد شوراها را در آینده با مشکل مواجه کند.
مولایی ادامه داد: تشکیل کمیته سامان بخشی و راه یابی در حوزه های مختلف استان در مقیاس شهرستان به جد احساس می شود.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: این کمیته ها ذیل نظر شوراهای اسلامی می توانند تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کار، اصلاح الگوی مصرف، افزایش مصرف کالای ایرانی و بهبود کیفیت به کار گیرند.
وی بر لزوم ایجاد فرصت برای دستیابی به درآمدهای پایدار در بخش های مختلف تاکید و اضافه کرد: حوزه های گردشگری، فرآوری مواد معدنی و هدایت فعالان حوزه کشاورزی به سمت صنایع تبدیل می تواند این فرصت ها را ایجاد کند.
مولایی تاکید کرد: تمامی این اقدامات با تلاش و برنامه ریزی شوراها امکان پذیر است.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.