به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان این هفته شهر زنجان ضمن قدردانی از حضور باشکوه ملت ولایتمدار این شهر در راهپیمایی روز قدس افزود: حضور گسترده ملت انقلابی در راهپیمایی این روز ایستادگی در مقابل جنایت های بزرگ تاریخ است که در بیش از 70 سال توسط غده سرطانی در قلب جهان اسلام انجام شد.
وی با بیان اینکه در روز قدس به وصیت مولای متقیان علی(ع) عمل کردیم، اظهار کرد: این روز صدای نفرت مظلومانی است که توسط اشغالگران، حامیان، مدافعان مورد ظلم قرار گرفته و کسانی که در برابر جنایت های استکبار جهانی سکوت کرده اند، می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مقاومت و ایستادگی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین را ستایش می کنیم چرا که آرمان امیرمومنان (ع) دشمنی با ظلم در هرگوشه ای از جهان و با هر عنوانی است.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: ایران حامی همه مظلومان ستمدیده در کشورهای عراق، یمن، بحرین، فلسطین و حتی سیاه پوستان آمریکا است که با تبعیض و بی عدالتی زندگی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه ظالمان باید جوابگوی این همه ظلم در سراسرجهان باشند، افزود: گروهی جنایتکار در جهان دور هم جمع شده و ملت مظلومی را زنده می سوزانند، مسلمان و غیرمسلمان اعم از زن و مرد، کودک و بزرگ را به طور وحشیانه قتل عام می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان همه مظلومان عالم بوده و این مهم منشور و میراث ماندگار امام اول شیعیان است که ملت را در روز قدس به خیابان ها می کشاند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در نشست مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی و تشکل های گوناگون دانشجویی کشور نقشه راه را برای ملت تبیین کردند، افزود: باید با دقت در مسائل اولویت دار کشور جدی بوده، به مسائل حاشیه ای توجه نشود، شرایط را شناخته و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم تا موانع پیشرفت در ایران را برداریم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به نماز روز عید فطر در این شهر اشاره کرد و گفت: این نماز باید در مساجد سراسر این شهر توسط علما و مبلغان دینی اقامه شود و پس از اشغال ظرفیت مساجد ملت روزه دار در عید بزرگ برای اقامه نماز در مصلی خاتم الانبیا جمع شوند.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: زکات فطره ای که از مومنان و مومنین روزه دار جمع آوری می شود باید برای معیشت فقرا هزینه شود.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.