عباس ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه فارغ التحصیلان در هر مقطعی زمانی که ویژگی فارغ التحصیلی پیدا کردند می توانند اطلاعات خود را وارد سامانه بنیاد نخبگان کنند و به محض تایید وضعیت آنان، از 2 نوع تسهیلات پیش بینی شده بهره مند شوند.
وی یادآورشد: یکی از این تسهیلات هدایت و توانمندسازی افراد و دیگری اشتغال و اثرگذاری است.
ربیعی اظهار کرد: تسهیلات نخست شامل ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و دوره پسا دکتری است که در 2 عنوان علامه طباطبایی و شهید چمران مطرح می شود.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: خدمت نظام وظیفه پژوهشی، تسهیلات فرهنگی همچون وام خرید یا ساخت مسکن، هدیه ازدواج، یا تشرف به عمره مفرده و سفرهای زیارتی و گردشگری از جمله فرصت های پیش بینی شده در بسته تسهیلات هدایت و توانمندسازی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال و اثر گذاری، شامل جذب در نهادهای فناوری با نام جایزه شهید حسن تهرانی مقدم و جذب در موسسات علمی با نام کاظم آشتیانی می شود که هر 2 مربوط به جذب در دستگاه های اجرایی اشتغال افراد است.
ربیعی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 100 درخواست دریافت شد و 700 مورد مراجعه و درخواست تلفنی برای معرفی به منظور دریافت این جایزه داشتیم.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: برای جایزه علامه طباطبایی یک نفر به مبلغ 240 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و جایزه شهید چمران 2 نفر 480 میلیون ریال در مجموع 720 میلیون ریال هزینه دریافت کردند.
وی اضافه کرد: در خدمت نظام وظیفه آمار نیست چون مرکزی انتخاب می شوند اما به حتم بیش از 50 نفر بوده اند.
ربیعی افزود: از تسهیلات فرهنگی هم منتخبان این جوایز می توانند در صورت داشتن حد نصاب به نوبت از همه موارد در نظر گرفته شده استفاده کنند.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: فعالیت های علمی افرادی که ثبت نام کرده اند امتیاز دهی می شود و اگر امتیاز داشته باشد پس از درج فعالیت های خود در سامانه و ثبت درخواست، در صورت داشتن حد نصاب تعیین شده، برای برخی جوایز بدون کمیته تخصصی و برخی با طرح در کمیته تخصصی، جوایز انتخاب و پرداخت می شود.
وی یادآورشد: تسهیلات وام مسکن یک میلیارد ریالی که بنیاد هفت درصد از سود را به صورت بلاعوض از هر سه ماه یکبار پرداخت می کند و این کمکی برای کاهش سود تسهیلات وام مسکن است.
ربیعی اظهار کرد: در خصوص تسهیلات اشتغال، جذب در واحدهای فناورانه یک نفر درخواست داشتیم اما فقط برنده شده اما شرکتی برای جذب پیدا نکرد.
مدیرکل بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: برای جذب در موسسات علمی، بنیاد علاوه بر معرفی نامه، مبلغی 150 میلیون ریال برای جذب راحتتر در دانشگاه می دهد که سال گذشته یک نفر در زنجان موفق به استفاده از این فرصت شد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات جذب در دستگاه های اجرایی، چهار نفر مشمول داشتیم که از آنها 2 نفر جذب شده اند و نامه ارتقا گرفته اند تا در دستگاه رشد کنند و مطابق قانون مصوب هیات وزیران، یک رتبه بالاتر از شاغلان هم طراز قرار بگیرند و ساعت کاری آنان شناور باشد.
ربیعی ادامه داد: از سوی دیگر کاهش 50 درصد سوابق تجربی مورد نیاز برای انتصاب به سمت های مدیریتی، اولویت در استفاده از راتبه های آموزشی کوتاه مدت داخلی و خارجی در دستگاه های اجرایی هم از دیگر مزایای دریافت تسهیلات جذب در دستگاه های اجرایی و نامه ارتقاست که 2 نفر در سال 96 از این فرصت استفاده کردند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.