به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در جمع شماری از مردم زنجان افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص امام راحل، دانشنامه بزرگی است که هر شخص عاقلی می تواند با دلایلی مستدل تاریخ این کشور را در آن پیدا و مطالعه کند.
وی یادآورشد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به آرزوی تمام اسلام شناسان و عالمان دینی که همان برپایی یک حکومت دینی و الهی بود، با تاسیس نظام جمهوری اسلامی جامه عمل پوشاند.
حجت الاسلام خاتمی هر انقلابی را دارای سه ضلع ایدئولوژی، رهبری و مردم خواند و اظهار کرد: متناسب با شرایط و موقعیت ها نقش هر کدام از این اضلاع برجسته تر می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: ایدئولوژی انقلاب اسلامی در همان شعارهایی که مردم در کوچه و خیاران سر می دادند پیدا بود و آن چیزی به غیر از الله اکبر و لا اله الا الله نبود که همان فریاد اسلام خواهی است.
وی خاطرنشان کرد: در راس چنین انقلابی عالمی دینی، فقیهی الهی و جامع شرایط حضور داشت که تربیت شده مکتب امام صادق (ع) بود.
حجت الاسلام خاتمی انقلاب اسلامی را متعلق به عموم اقشار جامعه خواند و تاکید کرد: هیچ شخص و گروه نمی تواند ادعا کند که انقلاب متعلق به آنهاست، در پیروزی چنین انقلابی تمام مردم نقش داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه پیروزی این انقلاب با چنین ساختاری معادلات استکبار جهانی را بر هم زد، گفت: از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب بسیاری برای براندازی نظام اسلامی توطئه چیدند و از هر ترفند و دسیسه ای بهره گرفتند.
وی تصریح کرد: ابتدا با رهنمودهای امام خمینی(ره) و سپس با تدبیر جانشین وی رهبر معظم انقلاب، این نظام توانست با اقتدار در برابر تمام توطئه ها ایستادگی کند و با سر بلندی از آن خارج شود.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: در صورتی که دشمنان در این مدت ایمان داشتند که می توانند این انقلاب را بر زمین بزنند و شکست دهند، به یقین تاکنون راهکار مورد نیاز را پیدا کرده بودند.
این مراسم به مناسبت بزرگداشت رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم امامزاده سید ابراهیم(ع) برگزار شده بود.
زنجانی ها پیش از این مراسم در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم مسیر حسینیه تا امامزاده را طی کردند و به عزاداری پرداختند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.