علی خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر برخورد قطار با یک عابر پیاده در منطقه بناب ساعت 16:12 بعد از ظهر یکشنبه در هشت کیلومتری زنجان، عابر کشته شد.
وی یادآورشد: به گفته لوکوموتیوران این فرد در کنار خط ایستاده بود که با نزدیک شدن قطار به وسط خط آمد و ایستاد.
خدایی اظهار کرد: لوکوموتیوران نظامات راه آهن را رعایت و نسبت به استفاده از بوق و کشیدن ترمز قطار اقدام کرده اما عابر پیاده به هشدار ها توجه نکرده است.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: به گفته لوکوموتیوران، عابر پیاده از دور نزدیک شدن قطار را می دید اما هیچ عکس العملی از خود برای دور شدن از خط نشان نداد.
وی تاکید کرد: انگیزه متوفی هنوز مشخص نیست و موضوع در دست بررسی و تحقیق است و باید کمسیون فنی در خصوص این حادثه رای و نظر دهد.
حادثه بناب موجب بسته شدن راه آهن نشد
فرماندار شهرستان زنجان افزود: حادثه بناب که منجر به کشته شدن یک شخص در اثر برخورد با قطار شد، موجب مسدود کردن خط ریل راه آهن شمالغرب نشد.
رضا عسگری هم در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت: در حادثه عصر روز یکشنبه 13 خرداد، که منجر به فوت یک شخص شد، مردم برای مطلع شدن از حادثه تجمع کردند و عده ای هم نسبت به وقوع این حوادث معترض بودند.
وی یادآورشد: تعدادی از معترضان ساکن در محدوده مسکونی مسیر تردد قطار درخواست ایمن سازی محدوده و ایجاد معبری ایمن را داشتند که با حضور به موقع نیروی انتظامی موضوع مدیریت شد.
عسگری با بیان اینکه این موضوع و اعتراض از گذشته هم مطرح بود، اظهارکرد: به مسئولان راه آهن تذکر داده شد و بناست که شنبه هفته آینده 19 خرداد، جلسه بررسی دقیق حل این مشکل برگزار شود.
فرماندار شهرستان زنجان شهرداری و راه آهن را متولی ایمن سازی مسیر برای تردد راحت عابران خواند و گفت: هویت فرد فوت شده مشخص نبود و بنا شد برای بررسی بیشتر جنازه به پزشکی قانونی منتقل شود.
وی تاکید کرد: در این مدت مردم برای تماشای حادثه در محل وقوع آن حضور داشتند و هیچ اختلالی در تردد قطارها ایجاد نشد و فقط معترضان برای صحبت با مسئولان حاضر در محل، در تردد آمبولانس حامل جنازه تاخیر ایجاد کردند.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.