ابوالفضل عباسچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اجرایی نقشه راه سرمایه گذاری طرح ابتکاری و پیشنهادی استان زنجان جهت ایجاد تحول اساسی در محیط کسب و کار است.
وی یادآورشد: این طرح شامل 23 زیرپروژه بوده که به طور همزمان با همکاری دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری در دست طرح ریزی و پیاده سازی است.
عباسچیان اظهار کرد: تا کنون مدل مفهومی سیستم مورد نظر در این طرح و معماری نرم افزاری و سخت افزاری آن پس از سه نسخه تغییر و اصلاح، به صورت کامل طراحی و پیاده سازی شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در تغییرات و اصلاح جدید، با در اختیار گذاشتن سیستم واسط، قابلیت تعریف و دریافت اطلاعات و سرویس های دستگاه های اجرایی به صورت پویا فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بستر جدید هم اکنون سرویس ها و اطلاعاتی در حوزه آب، گاز، برق، زمین، راه، واحدهای صنعتی، واحدهای کشاورزی و معادن قابل ارایه است.
عباسچیان ادامه داد: برای تکمیل و توسعه این طرح و بهره مندی هرچه بهتر از آن در شناسایی مناطق مستعد و همچنین پاسخگویی سیستمی به استعلامات بدون دخالت عوامل انسانی، نیازمند تولید، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات و تغییر در رویه های اجرایی در برخی از دستگاه های اجرایی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: این اداره کل با تهیه سیستمی پویا آمادگی خود را جهت دریافت اطلاعات و سرویس های دستگاه های اجرایی جهت ارایه به سرمایه گذاران اعلام کرده است.
وی به اهداف کلی این نقشه راه اشاره و اضافه کرد: حذف حداکثری استعلامات و مجوزهای لازم در فرآیند استقرار طرح های سرمایه گذاری و حذف عوامل انسانی در فرآیندهای سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی اداری از جمله این اهداف است.
عباسچیان افزود: تجمیع اطلاعات ظرفیت ها و زیرساخت های موجود استان و شناسایی نقاط قوت و ضعف و فراهم سازی امکان تصمیم گیری بهتر برای مدیران استان در ایجاد و توسعه زیرساخت ها، متناسب با ظرفیت های موجود هر منطقه از دیگر اهداف آن به شمار می آید.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: راهنمایی سرمایه گذاران در انتخاب اراضی مناسب برای استقرار طرح های سرمایه گذاری با سرعت و دقت مناسب یکی دیگر از اهداف اجرای این نقشه راه است.
وی یادآورشد: جلوگیری از انتخاب ناآگاهانه اراضی فاقد مزیت برای استقرار طرح های سرمایه گذاری ازلحاظ معیارهای مختلف بخصوص امکان و هزینه تامین زیرساختها از دیگر اهداف آن به شمار می رود.
عباسچیان اظهار کرد: کمک به حفاظت از اراضی مناسب برای کشاورزی و اراضی واجد ارزش های زیست محیطی و اولویت بندی و شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذاری و حل مشکلات و چالش های پیش رو قبل از ورود سرمایه گذار به عنوان لکه های مستعد از دیگر اهداف این نقشه محسوب می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: کمک به تصمیم گیری بهتر درخصوص موافقت یا مخالفت با استقرار طرح سرمایه گذاری در محل مشخص باتوجه به اطلاعات جامع درخصوص امکانات و زیرساخت های موجود منطقه دیگر هدف آن است.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.