رامین موسی خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هشت ماهه گذشته از سال زراعی 97 – 96 در استان زنجان 51 هزار و 271 هزار راس دام سبک و سنگین تحت پوشش بیمه قرار گرفت که این رقم در سال زراعی 96- 95، 34 هزار و 631 راس دام بود.
وی اظهارکرد: بیمه دام ها در استان زنجان طی هشت ماهه گذشته از سال زراعی جاری رشد قابل توجهی دارد.
معاون خدمات صندوق بیمه ای بانک کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: در سال زراعی 96 – 95 میزان غرامت پرداخت شده به دامداران استان 283 میلیارد ریال بود.
به گفته موسی خانی، در استان زنجان 12 محصول دام و طیور تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند.
وی، بیمه را یکی از راهکارهای جبران بخشی از خسارت دانست و افزود: این مهم جزو اصول بیمه به شمار می رود، چرا که اگر بیمه 100 درصد ارزش دام خسارت دیده را پرداخت کند در این صورت دامدار تمایلی به رعایت اصول مدیریت ریسک (پیشگیری) از جمله واکسیناسیون، تغذیه و دیگر موارد را نخواهد داشت.
موسوی خانی ادامه داد: رعایت نکردن اصول مدیریت ریسک و پیشگیری، علاوه بر خسارت به دامدار و افزایش ضریب خطر موجب افزایش حق بیمه در سال آینده نیز خواهد شد.
معاون خدمات صندوق بیمه ای بانک کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه کتاب های مدیریت ریسک دام و طیور به فعالان این قشر در سطح استان و دیگر استان های همجوار به صورت رایگان داده شده است، گفت: انتظار داریم دامداران با مطالعه دقیق این کتاب ها در هر بخش نسبت به رعایت اصول رعایت مدیریت ریسک(پیشگیری) اقدام کنند.
موسی خانی تاکید کرد: دامداران و مرغداران می توانند با رعایت اصول مدیریت ریسک، خسارت و ضریب خطر را کاهش دهند که این مهم می تواند موجب کاهش حق بیمه پرداختی به صندوق بیمه در سال آینده شود.
وی خاطرنشان کرد: امید داریم با استقبال بیمه گزاران، صندوق بیمه نقش ذاتی خود که تعدیل نوسانات درآمدی کشاورزان است را به خوبی ایفا کند.
به گزارش ایرنا، سال زراعی گذشته در بخش دام و طیور 38 میلیارد و 300 میلیون ریال غرامت به حساب دامداران و مرغدارانی که خسارت وارد دیده بودند، واریز و تسویه شد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.