ابوالفضل عباسچیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیندهای صدور مجوز، زمانبر بودن تشکیل جلسه کمیته ها، کارگروه ها و کمیسون های متعدد است.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر تعیین زمانبندی مشخص در فرآیندهای سرمایه گذاری یکی از انتظارات اصلی سرمایه گذاران است.
عباسچیان خاطرنشان کرد: ایجاد امکان رصد روند رسیدگی به پرونده‌ها با امکان دریافت گزارش های سیستمی به صورت برخط، بسیاری از ابهامات در خصوص دلایل طولانی شدن فرآیندها را رفع کرده و در صورت لزوم منجر به ارایه اصلاحات و راهکارهای بهتری خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با تشریح سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری این استان، هدف کلی از استقرار چنین سامانه ای را بهبود مستمر محیط کسب و کار زنجان از طریق اصلاح فرآیندهای بین دستگاهی در حوزه سرمایه گذاری و توسعه دولت الکترونیک بر شمرد.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان زنجان ادامه داد: اصلاح فرآیندها شامل 2 مرحله اصلاح روندی و اصلاح محتوایی است.
عباسچیان اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته زمینه لازم جهت تعریف تمامی فرآیندهای بین دستگاهی در حوزه سرمایه گذاری فراهم شده است و تا کنون 27 دستگاه استانی، 63 اداره شهرستانی و 105 کارشناس به عنوان کاربران پاسخگو به درخواست ها و ناظر در سیستم پنجره واحد تعریف شده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: استعلام مربوط به هر یک از دستگاه ها برآورد، محاسبه و زمانی برای پاسخگویی تعریف شده است، در صورتی که دستگاه ها به این استعلام ها پاسخ ندهند، در حکم پاسخ مثبت تلقی و ضمن آن گزارش عملکرد دستگاه مربوط به مراجع ذیصلاح هم که پیگیر این موضوع هستند، هم داده می شود.
نخستین نقشه راه سرمایه گذاری کشور برای ایجاد تحول اساسی در محیط کسب و کار، شهریور 96 در زنجان به بهره برداری رسید.
ضمن آنکه بابت استقرار سیستم پنجره واحد میزان یک هزار و 176 ساعت برای 26 دستگاه اجرایی استان و 32 واحد شهرستانی دور آموزشی برگزار شد تا از سیستم استفاده کنند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.