به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی شامگاه چهارشنبه در هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان به تشریح پاره ای از نتایج 'پیمایش ملی وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران' در شهر زنجان پرداخت و افزود: طی این تحقیق که در سال های 94 و 95 انجام شد، حدود 40 شاخص در زنجان مورد سنجش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه رضایتمندی در سطح خانواده های زنجانی از وضعیت مناسبی برخوردار است، ادامه داد: از وضعیت مطلوب سرمایه اجتماعی موجود در زنجان می توان برای بهبود مسائل بهره گرفت.
سلطانی با بیان اینکه زنجان در موضوع آسیب های اجتماعی جزو استان خاکستری و کمتر آسیب دیده است، گفت: طبق نتایج به دست آمده، مشکلات اقتصادی، بیکاری، نگرانی برای آینده فرزندان و مساله مسکن جزو مهم ترین دغدغه ها و نگرانی های مردم زنجان است و این عناصر می توانند زمینه ساز تشدید مشکلات اجتماعی شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه بر اساس پیمایش ملی انجام شده، احساس امنیت در زنجان در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: زنجان جزو استان های امن کشور طبقه بندی می شود.
وی به بالا رفتن سن ازدواج در زنجان اشاره کرد و افزود: البته در برخی مناطق حاشیه ای و روستایی سن ازدواج به ویژه در بین دختران پایین آمده است.
به گزارش ایرنا پیمایش 'ملی وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی جامعه ایران' در سال های 94 و 95 از سوی دفتر طرح‌های ملی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دانشگاه تهران انجام شده است.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.