رضا کابلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کنتورهای حجمی بر روی مخازن و منابع تولید آب اشامیدنی و لوله هایی با قطر بالا به منظور اندازه گیری در تولید، توزیع و سنجش میزان پرتی آب نصب می شود.
وی، نصب این کنتورها را یکی از عوامل مهم در اندازه گیری میزان هدر رفت آب آشامیدنی به ویژه در موارد استفاده از انشعاب های غیرمجاز دانست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اعلام کرد: سال گذشته 197 دستگاه کنتور حجمی خریداری و از این تعداد 40 مورد نصب شد که مابقی نیز در سالجاری نصب می شود.
کابلی یادآوری کرد: سال 95 نیز10 دستگاه کنتور حجمی روی مخازن و منابع تولید آب روستایی استان زنجان نصب شده بود، که این دستگاه ها از عوامل تاثیرگذار در کاهش چهار درصدی هدر رفت آب در سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی ها، در سالجاری باید کاهش یک درصد هدر رفت آب آشامیدنی را داشته باشیم و میزان پرتی امسال باید به 45.8 درصد برسد.
به گزارش ایرنا، طی سال گذشته 202 روستای استان زنجان مشکل آب آشامیدنی داشتند که 81 روستا از این وضعیت خارج شدند.
استان 907 روستا دارد که از این تعداد 595 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.