سعید حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خدابنده پس از اینکه در جریان فروش توله گرگ در یکی از روستاهای این شهرستان قرار گرفتند بلافاصله در پی شناسایی و دستگیری فروشنده خاطی برآمدند.
وی اظهارکرد: این فرد خاطی قیمت توله گرگ را 300 هزار ریال اعلام کرده بود که ماموران یگان حفاظت محیط زیست خدابنده از طریق معامله صوری، فروشنده خاطی را به دام انداخته و توله گرگ را کشف کردند.
حقیقی افزود: این فروشنده متخلف در تحقیقات اولیه، اظهار داشت که این توله گرگ نر را از شخص دیگری خریداری کرده است اما این ادعا، مانع از پیگرد قانونی نشد.
وی با بیان اینکه خرید و فروش حیات وحش، عملی غیرقانونی است، تصریح کرد: این فرد خاطی پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد و در حال حاضر نیز به قید وثیقه آزاد است.
حقیقی افزود: متخلف اصلی نیز توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان خدابنده مورد شناسایی و پیگرد قرار گرفته است و باید هرچه زودتر خود را به مراجع قضایی معرفی کند که در غیراین صورت توسط پلیس دستگیر خواهد شد.
وی ادامه داد: این فرد خاطی با تخریب لانه گرگ ماده، توله گرگها را که به احتمال زیاد سه قلاده بوده اند بیرون کشیده و با خود به روستا انتقال داده است که هنوز ار سرنوشت 2 توله گرگ دیگر خبری در دست نیست.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: در حال حاضر این توله گرگ تا تعیین تکلیف نهایی ازسوی محیط زیست شهرستان خدابنده در داخل قفس نگهداری و با شیر تغذیه می شود.
حقیقی افزود: جریمه زنده گیری و شکار هر قلاده گرگ، 40 میلیون ریال است که فرد متخلف باید آن را به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست پرداخت کند و از جنبه عمومی جرم نیز باید قاضی پرونده رای و نظر دهد.
به گزارش ایرنا، سوم تیر سال 96 نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست زنجان در جریان خرید و فروش یک قلاده توله گرگ ماده از طریق فضای مجازی تلگرام در شهر زنجان قرار گرفته و فروشنده خاطی را دستگیر کردند.
این فرد خاطی قیمت این توله گرگ را چهار میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرده و در تحقیقات اولیه نیز گفته بود که توله گرگ را با یک قلاده سگ معامله کرده است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.