کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز استان صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد شدید با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت همراه خواهد شد.
حسین سلطانی افزود: بر این اساس بارش های رگباری به همراه رعد و برق در استان آغاز می شود و طبق پیش بینی ها وقوع تگرگ نیز برای مناطق مختلف دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: بارش های رگباری برای روز چهارشنبه با شدت کمتری ادامه خواهد یافت و تاپایان هفته نیز این روند به طور پراکنده در استان وجود دارد.
سلطانی افزود: با توجه به بارش های رگباری و وقوع رعدو برق به هم استانی ها توصیه می شود از حضور در فضای باز، ارتفاعات و همچنین به لحاظ سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها از حضور در مناطق یاد شده خودداری کنند.
وی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با 10 درجه و آببر طارم با دمای 30 درجه بالای صفر، به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 19 درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه افزایش نشان می دهد.
این کارشناس خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین 13 و 27 درجه بالای صفر گزارش شد و دمای هوای استان نیز تا پایان هفته تغییر چندانی نخواهد کرد اما با توجه به وقوع بارش ها دمای بیشینه قدری کاهش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.