به گزارش ایرنا، فرامرز نیک سرشت شامگاه یکشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، افزود: با فراخوان عمومی جهت ثبت نام سطح انتظارات را در سطح جامعه بالا بردیم و یک عده با هدف سوء استفاده در این سامانه ثبت نام کردند.
تمامی سرمایه گذاران و کارآفرینان روستایی از سامانه کارا برای معرفی طرح های خود استفاده خواهند کرد و با ثبت نام در این سامانه افراد متقاضی می توانند از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.
نیک سرشت گفت: سیستم بانک های عاملی که برای این موضوع به صورت ملی انتخاب شده، توان کارشناسی لازم را ندارند و به عنوان یک ضعف در شبکه بانکی سامانه کارا به شمار می رود.
مهرداد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تاکید کرد: بخشی نگری در کشور وجود دارد و این موضوع در هر دولتی هم به صورت جریان محور، شخص محور یا گروه محور وجود داشته است.
سلطانی گفت: باید این مسئله آسیب شناسی و ریشه یابی شده و محورهای اساسی آن به عنوان یک آسیب مورد بازبینی قرار گیرد.
مدیر شعب بانک سپه استان زنجان تاکید کرد: در سال جاری به 13 بانک عامل سامانه کارا 75 طرح معرفی و از این تعداد فقط پنج مورد پرداخت شده است.
سعید دوست محمدی افزود: در اشتغال روستایی سه بانک عامل کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون در مجموع 302 طرح برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
دوست محمدی اظهار داشت: سامانه کارا به علت های مختلف ناکارآمد است و طرح های متقاضیان بین دبیرخانه و بانک های عامل بلاتکلیف است.
وی با تبیین مشکلات این سامانه اعلام کرد: اطلاع رسانی نامناسب به متقاضیان، ناآشنایی مردم با سامانه، آسیب شناسی نکردن موضوع و حساس نشدن اداره کل تعاون به موضوع جهت مرتفع کردن مشکلات با سیستم بانکی از جمله مشکلات این سامانه به شمار می رود.
مدیر شعب بانک سپه استان زنجان تاکید کرد: شبکه بانکی استان در اعطای تسهیلات بانکی هیچ گونه محدودیتی ندارد، اما دستگاه های اجرایی طرح هایی را به این شبکه معرفی کنند که به سرانجام برسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: طرح بیش از یکهزار و 300 متقاضی در دستور کار کمیته های فنی شهرستان و استان قرار دارد.
در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجموع بیش از 13 هزار ثبت نام در استان زنجان انجام شده، که بالغ بر سه هزار طرح در دست بررسی دستگاه های اجرایی قرار دارد.
محمدرضا یوسفی افزود: 454 طرح حوزه اشتغال فراگیر در دست بررسی بانک های عامل قرار دارد و بالغ بر 8 هزار طرح نیز به دلیل انطباق نداشتن با شرایط و چارچوب های تعیین شده، مردود شده اند.
وی اظهار داشت: در مجموع و بر اساس آمار، تعداد ثبت نامی از این استان در سامانه کارا 6 درصد ثبت نام کل کشور است.
به گزارش ایرنا، براساس مصوبه خرداد سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزای زیر برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک های عامل منتخب و قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، سامانه کارا به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان می باشد.
این سامانه به آدرس اینترنتی http://kara.mcls.gov.ir/Home/Main_Header در دسترس می باشد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.