مجید قزوینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به موقعیت کشاورزی شهرستان ابهر، اظهار کرد: کشاورزی در ابهر یکی از آسیب پذیر ترین بخش ها است و به دلیل تغییرات اقلیمی ایجاد شده در سطح کره زمین این تغییرات با توجه به قرار گرفتن استان در کمربند خشکی و خشکسالی بیشتر محسوس است.
وی یکی از دلایل آسیب پذیری بالای کشاورزی منطقه را تاثیر پذیری از اقلیم های شمالی و استان های همجوار عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه شهرستان امتیازات بالایی در سایر حوزه ها دارد ولی اگر به وضعیت کشاورزی و بویژه منابع آب زیرزمینی آن رسیدگی نشود در آستانه اضمحلال قرار می گیریم.
مدیر جهاد کشاورزی ابهر با اشاره به روند کاهشی منابع تولید شهرستان، خاطرنشان کرد: این کاهش در زمینه منابع آب زیرزمینی فوق بحرانی است از این رو باید در روش های تولید تغییرات بنیادینی ایجاد کنیم و عمده ترین مشکل در این زمینه مربوط به انتقال آب زراعی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به وجود 51 پروژه‌ عمرانی در حوزه کشاورزی ابهر، یادآور شد: به جز 7 مورد سایر طرح ها مطالعه شده هستند با این حال در سال 96 اعتباری به شهرستان داده نشد.
وی در زمینه عمده درخواست روستاییان ابراز کرد: انتقال آب با لوله های پلی اتیلن، احداث کانال های آبرسانی، بند انحرافی، مرمت و لای روبی قنات ها از عمده ترین مشکلات و درخواست های اهالی روستاهای منطقه است.
7324/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.