حسین فضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره دکتری پیوسته رشته فیزیک در این دانشگاه، دوره ویژه ای است که دانش آموزان رشته ریاضی آخر مقطع متوسطه می توانند با پذیرش در کنکور و کسب امتیاز قابل قبول در آن پذیرفته شوند.
وی یادآورشد: دانش آموزان پذیرفته شده در این دوره ویژه، می توانند تا دکتری فیزیک بخوانند و در این میان زمان و هزینه کمتری برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری صرف کنند.
فضلی اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان مجوز جدیدی برای سال تحصیلی98 – 97 دریافت کرده و برای فراهم سازی بسترهای آن اقدامات بسیاری از سوی مسئولان و اعضای هیات علمی این دانشگاه انجام شده است.
معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: بر اساس این مجوز، دانشجویان دوره کارشناسی هم می توانند در مقطع دکتری پیوسته رشته فیزیک پذیرفته شوند.
وی خاطرنشان کرد: به این طریق کنکور کارشناسی دکتری هم برای دانشجویان کارشناسی حذف و هزینه و زمان کمتری تا دریافت مدرک دکتری صرف می شود.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در مجموع 986 دانشجو و 106 عضو هیات علمی دارد و تعداد فارغ التحصیلان آن هم به 2 هزار و 100 نفر می رسد.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، سال گذشته به عنوان یکی از پنج دانشگاه توانمند کشور که می توانند در سطح دانشگاه های بین المللی فعالیت کنند، انتخاب شد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.